کد خبر: ۷۵۷۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

اتصال ریلی بین ایران و عراق

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: دولت در تلاش است تا اتصال ریلی بین ایران و عراق تسهیل شود؛ پایانه مرزی چزابه و شلمچه باید به صورت مدیریت واحد اداره شود.
اتصال ریلی بین ایران و عراق
آفتاب‌‌نیوز :

فرزاد پیلتن در همایش فرصت‌های توسعه صادرات به استان‌های جنوبی عراق گفت: ما باید زیرساخت‌های بانکی و صنعتی را برای تحقق آن فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بسیاری از زمینه‌ها این شرایط فراهم شده است، اظهار داشت: ما دو حوزه داریم که حوزه زیرساخت‌های تجاری است که در این حوزه با استانهای عراقی و پایانه‌های مرزی بیشتر در خوزستان متمرکز است که ما امیدواریم اتاق بازرگانی ما در استان خوزستان کمک کنند به شکل مناسبی تقویت شود.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ادامه داد: نیازهای رسیدن به اهداف تجاری به ترویج تجاری بر می‌گردد؛ همچنین بخش های خصوصی دوکشور می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌های در این زمینه کمک کنند.

به گفته پیلتن، ما در تمام نمایشگاه‌های عراق پاویون‌های جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می‌کنیم و نمایشگاه‌های خصوصی هم در عراق خواهیم داشت؛ در تلاش هستیم از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور عراق محصولات ایرانی را معرفی کنیم.

وی افزود: رویکرد این همایش تخصصی‌تر، محدودتر و حرفه‌ای‌تر است و در تلاش هستیم به این موضوع بپردازیم و تمرکز بیشتری روی قسمت‌های جنوبی عراق داشته باشیم. ما تلاش می‌کنیم در این همایش به استان‌های دیگری از کشور عراق بپردازیم.

افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور

علی عابدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره با بیان اینکه یکی از دلایل عدم افزایش تبادلات محصولات بین دو کشور عدم شناخت تجار عراقی از ایران و محصولات ایرانی از ظرفیت‌های محصولات ایرانی است، تصریح کرد: باید با برگزاری همایش و نمایشگاه‌های دائمی در زمینه نفت، آب، گاز و تجهیزات کشاورزی و لوازم خانگی شاهد افزایش تبادلات تجاری دو کشور باشیم.

وی درباره مشکلات، موانع و راه‌حل‌ها برای ارتباط بیشتر بین ایران و عراق خاطرنشان کرد: ایران در چند دهه اخیر بسیار پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

سرکنسول ایران در بصره با اشاره به تعرفه‌های گمرکی بین ایران و عراق، بسته بودن مرزها، محدودیت‌های صادراتی، ترمیم سنجش محصولات در ایران، مشکل تعامل بین تاجرهای ایرانی و عراقی، ترانزیت و حمل و نقل خواستار رفع این موانع شد.

باید به رویکردهای جدید در زمینه صادرات و تجارت توجه کنیم

جعفر عباس الوائلی، رییس اتاق بازرگانی بصره نیز در این همایش ابراز داشت: در زمینه صادرات و تجارت بین دو کشور ایران و عراق باید به رویکردهای جدیدی توجه کنیم. در واقع، به مواردی همچون شناخت و آشنایی بیشتر با کیفیت و پتانسیل محصولات توسط تجار دو کشور، حمایت از بازارهای عراقی، شکل‌گیری پروژه‌های مشترک بین بازرگانان دو کشور، ایجاد زمینه‌های جدید برای تبادل محصولات بین ایران و عراق.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین