کد خبر: ۷۵۷۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

نزدیک به ۵۰۰ نظامی روس کشته شد

وزارت دفاع روسیه از شجاعت نظامیان روس و مهارت آن‌ها در حین انجام وظیفه‌شان در اوکراین تقدیر کرد و گفت: سربازان و افسران روس در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین از خود شجاعت، پایداری و رشادت نشان دادند.
نزدیک به ۵۰۰ نظامی روس کشته شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ۴۹۸ نظامی در حین انجام وظیفه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین جان خود را از دست دادند.

به گزارش یورونیوز، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نزدیک به ۵۰۰ نظامی این کشور در جریان جنگ در اوکراین کشته شده‌اند.

بنا به اعلام این وزارتخانه ۴۹۸ نظامی روس کشته و ۱۵۹۷ سرباز دیگر مجروح شده‌اند. این ارقام در حالی اعلام می‌شود که وزارت دفاع روسیه تاکنون آماری تلفات جانی ارتش این کشور در اوکراین را اعلام نکرده بود.

وزارت دفاع روسیه مدعی شده است که ۲۸۷۰ نفر از «نظامیان و ملی‌گراهای اوکراینی» کشته و ۳۷۰۰ نفر از آنها نیز مجروع شده‌اند.

این وزارتخانه افزود: کادر یکی از تانک‌های روسیه به فرماندهی استوار نیمچنکو که در خط مقدم بود ۹ خودروی ذرهی (شش تانک و شش خودروی BTR-۸۰) را منهدم کرد و بیش از ۹۰ ملی گرا را در عرض ۴۰ دقیقه با هدف‌گیری دقیق نابود کرد.

این وزارتخانه در ادامه به اقدامات قهرمانانه ارتش اشاره کرد و گفت،‌ کادر تانک دیگری به رهبری فرمانده استاروستین ستوان اول حمله نیروهای متخاصم را سد کرد و هشت خودروی زرهی از نوع (BTR-۸۰) را منهدم کرد و بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشت.

وزارت دفاع روسیه همچنین به یکی دیگر از عملیات قهرمانانه ارتش این کشور اشاره کرد و افزود: در جریان نبرد تانک روسی در معرض حمله موشک جاولین آمریکا قرار گرفت و کادر تانک در پی اصابت گلوله زخمی شد؛ اما میدان نبرد را ترک نکرد و بعد از اطمینان از وضعیت مناسب تانک خود دو تانک دشمن را منهدم کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد: به ارائه اطلاعات درباره رشادت‌های سربازان روس ادامه می‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین