کد خبر: ۷۵۷۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
خطیب زاده:

ایرانیان داخل اوکراین به خواست خود در این کشور مانده اند

سخنگوی وزیر خارجه گفت: تقریبا همه ایرانیان از اوکراین خارج شده‌اند و تعدادی به خواست خود در برخی شهر‌های این کشور باقی مانده‌اند.
ایرانیان داخل اوکراین به خواست خود در این کشور مانده اند
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب زاده چهارشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی افزود: همه‌ ایرانیان را تشویق به ترک اوکراین کردیم و پرواز دوم بازگرداندن ایرانیان به کشور احتمالا برای جمعه خواهد بود.

وی افزود: همه ایرانیان مقیم را تشویق کردیم اوکراین را ترک کنند و بیش از این در شهرهای مختلف این کشور باقی نمانند. با توجه به اینکه از مرزهای مختلف رومانی، لهستان، مولداوی و مجارستان و بیشتر مرزها گزارش داریم، رفت و آمد آرام انجام می‌شود.

خطیب‌زاده ادامه داد: بحران اولیه درباره ایرانیان تقریباً تمام شده و اکنون در حال آماده سازی پروازی دیگر برای جمعه هستیم.

وی یادآور شد: تا اکنون فقط در لهستان نزدیک ۶۰۰ نفر از ایرانیان در ورشو و شهرهای مرزی پذیرایی و اسکان داده شده‌اند و همینطور در رومانی، آمار به شکل تصاعدی در حال افزایش است، البته آمارهایی از ایرانیان مقیم اوکراین وجود دارد. همه را تشویق می کنیم به ما اطلاع دهند که در کدام شهرها هستند و یا اینکه حرکت کنند تا ما به فاز سوم خروج ایرانیان را طی چند روز مهیا کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین