کد خبر: ۷۵۷۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

خطیب‌زاده: بحران ایرانیان مقیم اوکراین تقریباً تمام شده

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بحران اولیه در مورد ایرانیان مقیم اوکراین تقریبا تمام شده و در پی این هستیم که پرواز دیگری را برای جمعه آماده کنیم.
خطیب‌زاده: بحران ایرانیان مقیم اوکراین تقریباً تمام شده
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب زاده در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: سایر ایرانیان ساکن اوکراین به ما اطلاع بدهند که در کجا هستند تا بتوانیم فاز سوم انتقال ایرانیان را تکمیل کنیم.

اولین پرواز برای انتقال ایرانیان از ورشو پایتخت لهستان سه‌شنبه دهم اسفند انجام شد و حدود ۱۰۰ نفر از آن‌ها را به کشورمان بازگرداند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه دیروز (چهارشنبه) ۱۱ اسفند در اطلاعیه‌ای از هموطنان ایرانی مقیم اوکراین درخواست کرد که هر چه سریع‌تر از مرز‌های رومانی، مولداوی، مجارستان، اسلواکی و لهستان اقدام به خروج از این کشور کنند.

به گفته این دیپلمات ارشد کشورمان، در حال حاضر فقط در لهستان بیش از ۶۰۰ نفر از ایرانیان در ورشو و شهر‌های مرزی پذیرایی و اسکان داده شده اند. در مرز‌های مختلف مثل لهستان، مولداوی، رومانی و مجارستان رفت و آمد آرام انجام می‌شود. تمام ایرانیان مقیم اوکراین را تشویق کردیم که به ایران بازگردند و بیشتر از این در این کشور نمانند.

منوچهر مرادی سفیر ایران در کی‌ یف نیز روز چهارشنبه ۱۱ اسفند در پیامی ویدئویی با بیان اینکه همه هموطنان ایرانی در اوکراین در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: به خدمات خود برای اعزام آخرین نفر از ایرانیانی که مایل به خروج از این کشور هستند، ادامه می‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین