کد خبر: ۷۵۸۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار، شیرینی خوشمزه نوروز

شیرینی ماندل بولار یکی از شیرینی‌های زیبا و خوشمزه خانگی است که برای پذیرایی در ایام نوروز انتخاب بسیار مناسبی است.
طرز تهیه شیرینی ماندل بولار، شیرینی خوشمزه نوروز
آفتاب‌‌نیوز :

با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی ماندل بولار یکی از شیرینی‌های خشک مناسب برای نوروز است که بسیار لذیذ و همچنین زیباست. ماندل بولار نوعی شیرینی سوئیسی ترد و خوشمزه است که روش پخت بسیار آسانی دارد.

این شیرینی از ترکیب آرد شیرینی، آرد برنج و کره تهیه می‌شود که در آخر وسط آن را با ژله بریلو یا شکلات آب شده پر می‌کنند. اگر مایلید که این شیرینی زیبا و هیجان انگیز را برای نوروز تهیه کنید، در ادامه این مطلب با طرز تهیه شیرینی ماندل بولار خوشمزه و مجلسی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به پخت این شیرینی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماندل بولار
آرد سفید شیرینی: ۲۵۰ گرم
آرد برنج: ۲۵۰ گرم
پودر قند: ۷۵ گرم
کره: ۳۰۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۵ عدد
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
شکلات تخته‌ای برای تزیین: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به آرد شیرینی
نکته مهمی که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد‌های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیاد‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شما هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

نکات مربوط به پودر قند
پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر کرده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب شده نخواهد بود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که داخل کیسه یا ظرف بماند، ممکن است سفت شود؛ بنابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت‌کوب بکوبید و سپس الک کنید.

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

۱ ـ برای شروع کار کره را داخل یک کاسه بریزید تا به دمای محیط برسد؛ سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا پودر قند و کره کاملا نرم و پفکی شوند.

۲ ـ حالا زرده‌های تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و دوباره با همزن برقی حدود ۱ دقیقه بزنید تا مواد یک‌دست شوند.

۳ ـ حالا مخلوط آرد شیرینی و آرد برنج را که الک کرده‌اید، به مواد اضافه کنید و از اینجا به بعد همزن را کنار بگذارید. مواد را با دست هم بزنید و خوب ورز بدهید تا به یک خمیر یک‌دست تبدیل شود که به دستتان نچسبد. حالا خمیر آماده را داخل کیسه فریزر بریزید و حدود ۲۰ دقیقه در یخپال بگذارید تا استراحت کند.

۴ ـ خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره داخل کاسه بریزید و کمی دیگر ورز بدهید. حالا خمیر را روی میز کار به صورت یک‌نواخت و با قطر حدودا ۳ تا ۴ سانت باز کنید و با قالب‌های مخصوص شیرینی مانند قالب گل یا قلب قالب بزنید. اگر قالب نداشتید، از خمیر به اندازه گردو بردارید و گرد کنید؛ سپس وسط آن را با انگشت فشار بدهید تا حفره کوچکی وسط شیرینی شکل بگیرد. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن کنید و شیرینی‌ها را روی سینی فر بچینید. سینی فر را در فر ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط بگذارید.
۵ ـ بعد از اینکه شیرینی پخت و کاملا خنک شد، آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و روی شیرینی‌ها را با شکلات تخته‌ای که به روش بن ماری آب کرده‌اید، تزیین کنید. همچنین می‌توانید برای تزیین این شیرینی از ژله بریلو رنگی به جای شکلات استفاده کنید.

نکات مهم برای تهیه شیرینی ماندل بولار

۱ ـ توجه داشته باشید شیرینی‌هایی را که برای تهیه آن‌ها از کره استفاده می‌شود، باید حتما داخل ظرف در بسته و در یخچال نگه‌داری کنید. اگر می‌خواهید این شیرینی را بیش‌تر از یک یا دو هفته نگه‌داری کنید، حتما ظرف را داخل فریزر بگذارید.

۲ ـ برای تهیه شیرینی ماندل بولار می‌توانید به جای کره از روغن مخصوص شیرینی استفاده کنید.

۳ ـ این مقدار مواد حدود ۱ کیلو شیرینی ماندل بولار به شما می‌دهد. در صورتی که می‌خواهید مقدار بیش‌تری از این شیرینی تهیه کنید، مواد را به نسبتی که در دستور گفته شده است، دوبرابر کنید.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین