کد خبر: ۷۵۸۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

جزئیات تماس تلفنی نخست‌وزیر ایتالیا با امیر قطر

منابع خبری گزارش دادند که نخست وزیر ایتالیا برای کاهش وابستگی کشورش به گاز روسیه، با امیر قطر درباره هماهنگ ساختن همکاری‌ها در مباحث انرژیک به صورت تلفنی بحث و گفتگو کرده است.
جزئیات تماس تلفنی نخست‌وزیر ایتالیا با امیر قطر
آفتاب‌‌نیوز :

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، امروز (دوشنبه) در تماس تلفی با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر راه‌های هماهنگ ساختن همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه انرژی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دراگی در کنفرانس مطبوعاتی با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا افزود: در تلاش هستیم تا وابستگی به گاز روسیه را کاهش دهیم در همین راستا من با امیر قطر تماس گرفتم تا در مورد همکاری در زمینه انرژی صحبت کنم.

فون درلاین نیز در توییتر نوشت: کمیسیون اروپا فردا درباره پیشنهادات داده شده جهت کاهش وابستگی به گاز روسیه تصمیم می‌گیرد.

وی در ادامه پیام خود نوشت: این پیشنهادات بر چندگانه ساختن منابع انرژی، سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر و بهبود میزان مصرف متمرکز هستند.

این درحالی است که جمعه گذشته، "لوئیجی دی مایو"، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت که کشورش علاوه با همکاری با کمیسیون اروپا در این زمینه، در سطح دوجانبه نیز برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی برای کاهش وابستگی به منابع روسیه تلاش می‌کند.

دی مایو در بروکسل در حاشیه نشست وزیران ناتو اعلام کرد: پس از سفر به الجزایر، سفرهای جدیدی را با "کلودیو دسکالزی"، مدیر عامل شرکت "اینی" ترتیب خواهم داد تا استراتژی متنوع ساختن منابع انرژی ایتالیا را دنبال کنیم.

وی افزود: اگر کسی به فکر باج گیری از ایتالیا در زمینه انرژی باشد، اشتباه بزرگی مرتکب خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین