کد خبر: ۷۵۸۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

پلمب کشتارگاه غیرمجاز در ممسنی

شکل گرفتن کشتار گاه غیرمجاز، ثمره بی توجهی به نیاز واحد کشتارگاه نیمه صنعتی یا صنعتی در ممسنی است.
پلمب کشتارگاه غیرمجاز در ممسنی
آفتاب‌‌نیوز :

در بازرسی ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بسیج اصناف سپاه ممسنی، اداره دامپزشکی ممسنی، کلانتری 11شهری نیرو انتظامی و شبکه بهداشت به دستور دادستان عمومی و انقلاب ممسنی، در یک محل کشتار غیرمجاز در سطح شهر مقدار تقریبی ۸۰۰ پوست دام سبک و سنگین دپو شده و غیربهداشتی و متعلق به کشتار دام های غیرمجاز کشف شد.

در این بازرسی، تعداد 15 کله دام سبک و پاچه های و روده دام سبک و سنگین در حال پاکسازی و فریز و بسته بندی با وجود خونابه و تغییر رنگ و فاسد به همراه یک وانت پراید مقدار تقریبی 12پوست و کله و پاچه و مقدار تقریبی 14کیلو روده دام کشتار غیرمجاز کشف و ضبط گردید .

پس از بازرس های انجام گرفته وانت پرایدبه پارکینگ انتقال یافت و یک نفر بازداشت موقت گردید سپس مقدار تقریبی 15کله و پاچه و روده و 12عدد پوست که فاسد و غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف بودند به دستور دادستان عمومی و انقلاب ممسنی معدوم گردید.

شکل گرفتن مکان های کشتار غیرمجاز این چنینی ثمره بی توجهی به نیاز واحد کشتارگاه نیمه صنعتی یا صنعتی در ممسنی است. خبرها حاکی از آن است تلاش بخش خصوصی برای ایجاد واحد کشتارگاهی ادامه دارد که نیاز به توجه مسئولین شهرستانی و استانی دارد تا بهداشت و سلامت مردم توسط سودجویان به خطر نیفتد.

بازرسی های مستمر و گشت های کمیته مشترک می تواند ولنگاری بازار و تامین سلامت مردم را بهبود بخشد.

در همین راستا رسیدگی خارج از وقت به پرونده متخلفین عرصه را بر تهدیدگنندگان سلامت و سبد خرید خانوار در ممسنی تنگ تر خواهد کرد. رفتارهای غیر حرفه ای که حالا با نظارت جدی قانون رو به کاهش است و می تواند نگرشی مسئولانه را در سطح شهرستان ممسنی ترویج دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین