کد خبر: ۷۵۹۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

سرقت‌های سریالی از خودرو‌های صفر ایرانی چگونه لو رفت؟

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری کارمندان یک شرکت خودروسازی که اقدام به سرقت لوازم و قطعات خودرو‌های صفر کیلومتر و فروش آن کرده بودند، خبر داد.
سرقت‌های سریالی از خودرو‌های صفر ایرانی چگونه لو رفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره دستگیری این افراد گفت: مدتی قبل خبری مبنی سرقت سریالی لوازم خودرو‌های صفر کیلومتر از یک شرکت خودرو سازی به پلیس مخابره شد که در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد که تعدادی از این قطعات به سرقت رفته در سایت‌های آنلاین خرید و فروش کالا در فضای مجازی آگهی شده و بعضا به فروش هم رفته است.

وی با بیان اینکه ماموران کلانتری چیتگر رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت و در حین رسیدگی به پرونده نیز مشخص شد که سارق یا سارقان سوئیچ، ریموت، قفل‌های مرکزی و ... را از خودرو‌های صفر جدا کرده و به فروش رسانده اند. در همین راستا نیز ماموران با استفاده از شیوه‌های علمی کشف جرم اقدام به شناسایی چند کارمند این شرکت خودروسازی به عنوان سارقان کردند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه متهمان از سوی پلیس دستگیر و به کلانتری منتقل شدند، گفت: این افراد که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند به جرم خود اعتراف کرده و هدف از آن را کسب درآمد بیشتر اعلام کردند. همچنین اعتراف کردند که از حدود سه ماه پیش این اقدام خود را آغاز کرده بودند.

به گفته رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از سارقان دستگیر شده هشت جفت سوئیچ و قفل مرکزی خودرو‌های صفر کیلومتر کشف و ضبط شد. دستگیرشدگان پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی درباره ارزش ریالی سرقت‌های انجام شده از سوی این افراد نیز گفت: کارشناسان شرکت مذکور ارزش ریالی اقلام سرقتی را را دستکم دو میلیارد ریال ارزیابی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین