کد خبر: ۷۶۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
شهروندان گران فروشی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند

هرگونه افزایش قیمت نان در ارومیه تخلف است

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه گفت: قیمت نان در ارومیه تغییر نیافته است و تمامی نانوایان موظف هستند نان را بر اساس قیمت اعلامی اتحادیه به فروش برسانند.
هرگونه افزایش قیمت نان در ارومیه تخلف است
آفتاب‌‌نیوز :

الله‌وردی حسن زاده، رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تخلفات برخی از نانوایان مبنی بر اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای فروش نان در ارومیه، اظهار کرد: برخی از واحدهای فروش نان در سطح شهر ارومیه که نان را با نرخ بیشتر از نرخ مصوب به مردم عرضه کرده و بدون پروانه و حواله فعالیت می‌کنند، متخلف محسوب شده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی افزود: تعدادی از واحدهای فروش نان، طبق اعلام اتحادیه نانوایان و حواله‌ای که دریافت کرده اند در ساعات مقرر، مجاز به فروش نان هستند.

حسن زاده عنوان کرد: فعالیت این واحدها طبق حواله دولتی در شیفت صبح (از ساعت 6 لغایت 11) است و تعدادی نیز برخلاف قانون و در جهت جذب مشتری در شیفت بعد از ظهر و با سهمیه آرد آزاد پز فعالیت می‌کنند.

فعالیت نانوایان در ماه مبارک رمضان

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه گفت: در ماه مبارک رمضان پخت نان لواش طبق روال قبلی از ساعت 6 صبح تا اتمام سهمیه ادامه خواهد داشت و واحد های نانوایی بربری،نان روغنی و سنگک نیز موظف هستند از ساعت 15 بعد از ظهر تا نیم ساعت قبل ازافطار اقدام به پخت نان کنند.

حسن زاده با بیان اینکه در شهرستان ارومیه یک هزار و 400 واحد نانوایی وجود دارد تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان،روند بازرسی از واحد های نانوایی به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در جهت جلوگیری از گران‌فروشی، لیستی از نرخ‌های مصوب نان در اختیار تمامی واحدهای فروش (اعم از نان‌روغنی، نان لواش، سنگک و بربری) قرار گرفته شده است که باید این لیست توسط نانوایان در جهت دید مشتریان نصب شود.

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه در پایان تصریح کرد:از سال 99 هیچگونه افزایش قیمت در نرخ نان در استان وجود نداشته و نرخ‌های اعلام شده به شرح زیر است:

نرخ‌های نان در یارانه اول:

بربری با وزن چانه 500 گرم= 800/1 تومان

سنگک ماشینی با وزن چانه 450 گرم= 500/1 تومان

لواش ماشینی با وزن چانه 150 گرم= 300 تومان

لواش سنتی با وزن چانه 150 گرم= 350 تومان

نرخ‌های نان در یارانه دوم:

سنگک سنتی با وزن چانه 450 گرم= 500/2 تومان

سنگک ماشینی با وزن چانه 450 گرم= 800/1 تومان

بربری ساده با وزن چانه 500 گرم= 500/2 تومان

لواش ماشینی با وزن چانه 150 گرم= 400 تومان

لواش سنتی با وزن چانه 150 گرم= 480 تومان

نان روغنی با وزن چانه 450 گرم= 3000 تومان

حسن زاده عنوان کرد:همچنین قیمت هر بسته نان لواش 32 عددی همراه با هزینه نایلون 10 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افزایش قیمت نان به صورت خودسرانه با سامانه 124 در ارتباط هستند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین