کد خبر: ۷۶۳۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

مهمترین اولویت‌های بانک ملی در سال ۱۴۰۱ از زبان فرزین

مدیرعامل بانک ملی ضمن تبیین سیاست‌های جدید برای اداره این بانک، اشتغالزایی، کمک به افزایش تولید کشور، ایجاد ۱۴۰۱ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی و تامین مالی تخصصی گسترده برای مشتریان و آحاد مردم در قالب بانکداری جامع را از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های بانک در سال جاری برشمرد.
مهمترین اولویت‌های بانک ملی در سال ۱۴۰۱ از زبان فرزین
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش بانک ملی ایران، محمد رضا فرزین در دیدار نوروزی با اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیش روی بانک در سال جاری، تکمیل سبد خدمات مالی و ارائه محصولات جدید و نوین با هدف تامین نیازهای مالی بنگاه های اقتصادی و افزایش رضایت مشتریان در راستای خلق تعالی ارزش است.

وی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های همکاران ارزش آفرین بانک ملی ایران در تحقق اهداف سال ۱۴۰۰، رویکرد اصلی بانک در سال جاری را رسیدن به سودآوری، تقویت نظارت ها، مدیریت هزینه ها، کاهش نرخ تمام شده پول، استفاده از ظرفیت های داخلی و حرکت در مسیر حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبر اعلام کرد و گفت: اگر از تولید ملی حمایت شود سرمایه گذاری رونق می گیرد و مسئله اصلی کشور که اقتصاد و معیشت مردم است روبه بهبود می رود و شاهد کاهش بیکاری خواهیم بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران تامین مالی تخصصی گسترده را در رونق تولید و رضایت مردم موثر دانست و گفت: به دنبال این امر فعالیت های تولیدی گسترش پیدا می کند که گامی عملی و مهم در حمایت از شعار سال است.

فرزین گفت: یکی از اقدامات مهم بانک ملی ایران در سال جاری پشتیبانی از خلق ۱۴۰۱ کسب و کار مولد و اشتغالزا در کشور است که این کار بر اساس آمایش سرزمینی و مزیت های هر منطقه از کشور صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که حوزه ارزی نقطه قوت بانک ملی ایران است و باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: با توجه به سند بودجه امسال کشور و به خاطر وجود شبکه خارجی بسیار خوب و تعدد شعب ارزی داخل کشور، بانک ملی ایران می تواند در بخش ارزی، برای کشور و دولت ارزش آفرین باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که بانک ملی ایران با ظرفیت های موجود خود آمادگی کامل برای حمایت ویژه از فعالان بخش فناوری اطلاعات کشور دارد، گفت: با تخصصی شدن شعب بانک در سال جاری و تخصیص شعبی به امور شرکت های دانش بنیان، سبد خدمات اعتباری بانک و تامین مالی زنجیره ای را با اولویت حمایت از فعالان فناوری نظیر شرکت ها و کسب و کارهای دانش بیان و استارتاپ ها به سمت تولید هدایت خواهیم کرد.

فرزین همچنین با اشاره به این که بانک ملی ایران با تقویت بانکداری شرکتی، کمک رسان بنگاه های تولیدی است، اظهار کرد: بنگاه ها در همه نقاط کشور باید از خدمات مالی و مشاوره ای بانک ملی ایران بهره مند شده تا به تقویت اقتصاد کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه با حمایت از شرکت های دانش بنیان به توسعه و پیشرفت کشور کمک خواهد شد، تصریح کرد: نگاه بانک ملی ایران، حمایت از اقتصادی است که با علم همراه باشد.

مدیر عامل بانک ملی ایران افزود: خوشبختانه کسب و کارها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات امروز نمود واقعی تولید و توسعه هستند و در بانک این کسب و کار ها را (فین تک ها و لندتک ها) با تعیین خط مشی و تدوین مقررات و قوانین جدید اعتباری تا رسیدن به تحقق اهداف شان حمایت خواهیم کرد.

فرزین همچنین برنامه ریزی را از محورهای اساسی تحول در هر سازمان خواند و با بیان این که همه بخش های بانک باید دارای برنامه مبتنی بر پروژه باشند، گفت: همه حوزه های بانک از این پس برنامه مصوب خواهند داشت و باید درباره روش و میزان اجرای آنها پاسخگو باشند.

وی افزود: برنامه محوری باید در همه بخش های بانک، از صف و ستاد جریان پیدا کند و حتی شرکت های زیرمجموعه بانک نیز علاوه بر این که باید پاسخگوی هیات مدیره خود باشند، باید درباره عملکرد خود به بانک نیز پاسخ دهند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که خروج از بنگاهداری و تعیین تکلیف اموال مازاد، راهبرد اساسی بانک در سال جاری است، گفت: خروج بانک ملی ایران از بنگاه داری با جدیت و برنامه ریزی دنبال می شود و در سال جاری بانک با نظارت کامل، بنگاه های خود را به تدریج و براساس صلاحیت واگذار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: سیاست بانک ملی ایران شرکت داری نیست، بلکه خلق بنگاه و واگذاری آن به بخش خصوصی چابک و توانمند است.

فرزین با تاکید بر توسعه بانک کارگشایی گفت: بانک ملی ایران وظیفه مهمی در تامین مالی اقشار ضعیف جامعه دارد و در این راستا ضروری است با تغییر ساختار در بانک کارگشایی، این نقش حمایتی توسعه یابد.

وی ادامه داد: اعتبار سنجی مهمترین وظیفه یک بانک در پایش بهینه منابع است، بنابراین در راستای تقویت اعتبار سنجی در بانک ملی ایران، اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

او با با بیان این که در سال جاری آزمون استخدامی برای جذب نیرو برگزار خواهد شد گفت: با توجه به اهمیت تعالی ارزش باید اجازه داده شود تا همه در بانک این احساس را داشته باشند که می توانند بر اساس شایستگی های حرفه ای شان ارتقا یابند.

وی همچنین رسیدگی به امور رفاهی کارکنان و تامین نیازهای آنها در حد توان بانک را از دیگر دستورکارهای سال جاری بانک دانست و تاکید کرد: رضایت کارکنان باید تا حد امکان جلب شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران به لزوم ارائه آموزش های به روز و حرفه ای برای کارکنان و مدیران بانک نیز اشاره کرد و با بیان این که آموزش باید مستمر باشد، اظهار کرد: تخصص های جدید و فرایندهای روز مرتبط با بانکداری باید به طور پیوسته به همه کارکنان ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش شعب در توسعه و تحقق اهداف بانک، به پشتیبانی فراگیر نیروهای ستادی در یاری رساندن به شعب تاکید کرد و گفت: در سال جاری متناسب با ظرفیت های منطقه، خدمات مشاوره مالی به مشتریان در شعب ارائه خواهد شد.

فرزین همچنین از عزم راسخ هیات مدیره بانک برای تحقق برنامه‌های تدوین شده براساس بودجه عملیاتی مورد نظر بانک خبر داد و گفت: سال جاری سالی سرنوشت‌ساز است که این مهم با سخت کوشی همکاران ستاد و شعب محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم همکاران تلاش کنند مطابق برنامه به اهداف و سیاست های ابلاغی دست یابیم، تاکید کرد: ظرفیت و پتانسیل بانک ملی ایران در هیچ بانک دیگری دیده نمی شود و از این رو انتظار بیشتری از همکاران می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین