کد خبر: ۷۶۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

قیس سعید: ما بر برگزاری همه پرسی و انتخابات پارلمانی تاکید داریم

رئیس جمهور تونس اعلام کرد که بر پایان دادن به دوره اضطراری و حرکت به سمت اجرای گام‌های برگزاری همه پرسی و انتخابات پارلمانی تاکید دارد.
قیس سعید: ما بر برگزاری همه پرسی و انتخابات پارلمانی تاکید داریم
آفتاب‌‌نیوز :

این اظهارات قیس سعید، رئیس جمهور تونس در بیانیه ریاست جمهوری این کشور پس از دیدار میان سعید با هیاتی از پارلمان اروپا مطرح شد.

به گزارش روسیا الیوم، هیات پارلمان اروپا روز دوشنبه سفر رسمی سه روزه‌ای به تونس آغاز کرد تا رایزنی‌هایی با هدف اصلاحات سیاسی و تقویت روند دموکراتیک در این کشور داشته باشد. این هیات اروپایی طی این سفر با نمایندگانی از دولت و احزاب سیاسی و جامعه مدنی دیدار می‌کند.

در این بیانیه آمده است که سعید دلایلی که وی را وادار ساخت تا تدابیر مختلفی را در ۲۵ ژوئیه سال گذشته اتخاذ کند، مطرح ساخت. قیس سعید بر اهتمام کامل برای پایان دادن به دوره اضطراری از طریق اجرای گام‌هایی که اخیراً اعلام کرده بود، تاکید کرد.

وی افزود: گفتگوی ملی عملاً آغاز شده و بر اساس نتایج نظرسنجی الکترونیک به منظور آماده سازی برای برگزاری همه پرسی در ژوئیه آتی و سپس برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و شفاف در دسامبر با نظارت هیات عالی مستقل انتخابات خواهد بود.

در اواسط ژانویه گذشته، سعید نظرسنجی الکترونیک را با هدف تقویت مشارکت شهروندان در روند گذار دموکراتیک آغاز کرد که تا ۲۰ مارس گذشته ادامه یافت. نتایج این نظرسنجی نشان داد که حدود نیم میلیون تن در آن شرکت کردند و ۸۶.۴ درصد از شرکت کنندگان تمایل دارند که یک نظام ریاست جمهوری در این کشور داشته باشند.

رئیس جمهور تونس بر پایبندی خود به حفظ وحدت دولت تونس و حاکمیت و استقلال آن و مقابله با هر تلاشی برای دور زدن اراده مردمی تاکید کرد.

این سفر هیات اروپایی بعد از حدود ۱۰ روز از انحلال پارلمان توسط قیس سعید صورت گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین