کد خبر: ۷۶۵۹۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

جزئیات جدید از مرگ سه نفر در شانگ‌های به دلیل ابتلا به کرونا

در حالی که مقامات برای یافتن فضای بیمارستانی و قرنطینه تلاش می کنند، شانگهای اخیراً حدود 20هزار مورد جدید ابتلا در روز را گزارش کرده است.
جزئیات جدید از مرگ سه نفر در شانگ‌های به دلیل ابتلا به کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات شانگهای، اولین مرگ و میر را در این شهر از زمان اعمال قرنطینه جدید طی یک ماه گذشته به دنبال افزایش عفونت‌ها گزارش کردند. چین در ماه فوریه شاهد موجی از عفونت‌های جدید بوده است که توسط گونه‌ی Omicron تقویت شده است. شانگهای از ماه گذشته قرنطینه‌هایی را در تلاش برای محدود کردن انتقال اعمال کرد.

مقامات روز یکشنبه گفتند که از زمان قرنطینه، سه نفر در این شهر جان خود را از دست داده‌اند. آنها گفتند که هر سه سن بالایی داشتند و واکسینه نشده بودند. آمار اولین مرگ و میر در شانگهای (از زمان قرنطینه)، نگرانی‌ها را در مورد نرخ پایین واکسیناسیون در میان سالمندان تجدید کرده است.

درگیری ساکنان شانگهای با پلیس بر سر محدودیت شدید

مقامات گفتند که مرگ‌ها (یک مرد 91 ساله و دو زن که 89 و 91 ساله بودند) همگی به بیماری‌های زمینه‌ای مرتبط بودند. کمیسیون بهداشت شانگهای گفت که هر سه نفر برخلاف تلاش کادر درمان جهت احیای آنها، در بیمارستان جان باختند.

این مرگ‌ها سه هفته پس از صدور دستور قرنطینه شدید در شهر اتفاق افتادند. میلیون‌ها نفر در خانه‌های خود محبوس شده‌اند و قرنطینه‌های گسترده در مراکز بهداشتی برای کسانی که تست کوویدشان مثبت است، اعمال می‌شود.

کره جنوبی در موارد هفتگی آمار مبتلایان، در جهان پیشتاز است. مرگ و میر هند به 76 نفر در هفته کاهش یافت. شانگهای نیز اخیراً حدود 20هزار مورد جدید در روز را گزارش کرده است.

تبعات ویروس کووید در شانگهای، از لحاظ اقتصادی برای چین بسیار مهم است. این شهر که حدود 24 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، سه برابر شهر نیویورک جمعیت دارد و از کل ایالت فلوریدا بزرگتر است. این شهر همچنین شلوغ‌ترین بندر دریایی جهان و سومین فرودگاه باری شلوغ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین