کد خبر: ۷۶۶۴۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
حدود هزار نفر، عمدتا زن و کودک در کارخانه ذوب آهن ماریوپل گیر افتاده‌اند

جنگ اوکراین| روسیه: ماریوپل را تصرف کردیم| شهردار ماریوپل: شهر در دست ماست

با توجه به تحولات میدانی جنگ روسیه علیه اوکراین به نظر می‌رسد که نبرد ماریوپل به حساس‌ترین روزها، بلکه ساعت‌های خود رسیده است.
جنگ اوکراین| روسیه: ماریوپل را تصرف کردیم| شهردار ماریوپل: شهر در دست ماست
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده گردان آزوف که از آخرین مدافعان ماریوپل است روز گذشته در کانال تلگرامی خود نوشت که «شرایط به‌شدت سخت، بلکه فاجعه‌بار» شده است.

به‌گفته رئیس جمهوری اوکراین حدود هزار نفر، عمدتا زن و کودک در کارخانه ذوب آهن ماریوپل گیر افتاده‌اند.

معاون نخست وزیر اوکراین نیز روز گذشته اعلام کردد که دالان‌های بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل «آنطور که برنامه‌ریزی شده بود کار نکرد».

همزمان روسیه عملیات نظامی خود را در شرق اوکراین گسترش داده است و تلاش می‌کند تا منطقه دونباس را به‌طور کامل به اشغال خود دربیاورد. به گفته فرماندار لوهانسک، در شرق اوکراین «شرایط هر ساعت سخت‌تر می‌شود.»

در جنوب اوکراین هم شرایط مشابهی حاکم است. به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه در روز‌های اخیر بر شدت بمباران این منطقه افزوده شده است.

اخبار و گزارش‌ها از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را در روز ۲۱ آوریل، اول اردیبهشت را در ادامه می‌خوانید:

زلنسکی: اوکراین برای جبران ضرر‌های اقتصادی جنگ به ماهانه ۷ میلیارد دلار کمک نیاز دارد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید کشورش به دنبال تهاجم نظامی روسیه و برای جبران ضرر‌های اقتصادی این جنگ به ماهانه هفت میلیارد دلار کمک نیاز دارد.

وی افزود که کشورش به «صد‌ها میلیارد دلار» نیز برای «بازسازی» احتیاج خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ممنوعیت ورود به روسیه برایم یک افتخار است

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که ممنوعیت ورودش به روسیه را «یک افتخار» می‌داند.

وی گفت: «باید بگویم که برانگیختن خشم دولتی که به مردم خودش دروغ می‌گوید، با همسایگانش بدرفتاری می‌کند و به دنبال جهانی است که استقلال و آزادی در آن در معرض خطر قرار دارد برایم کمتر از یک افتخار نیست.»

بلغارستان و آمریکا رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین، آمریکا و بلغارستان، دو عضو ناتو رزمایش مشترک برگزار می‌کنند.

رئیس کمیته نظامی ناتو روز پنجشنبه با اعلام این مطلب گفت که با مقامات ارشد کشوری و لشکری بلغارستان درباره «مسائل امنیتی» منطقه جبهه جنوب شرقی ناتو گفتگو کرده است.

دریاسالار راب بائر حمله روسیه به اوکراین را «بزرگترین تهدید برای امنیت اتحاد اروپا-اطلس در چند دهه گذشته» خواند و گفت اروپا در این جنگ شاهد «ویرانی در مقیاسی است که از زمان تاریک‌ترین روز‌های سده گذشته تا کنون دیده نشده بود».

وی در طی یک نشست خبری با خبرنگاران در منطقه آموزشی «نوو سلو» در بلغارستان بر لزوم متحد ماندن ناتو تاکید کرد و گفت که گزینه‌هایی را برای تقویت دفاع از جبهه جنوب شرقی ناتو مورد بحث قرار داده است.

او گفت: «دوران جدیدی برای ناتو آغاز شده و این مستلزم آن است که بیش از هر زمان دیگری متحد باشیم.»

بائر همچنین در برنامه نمایش مشترک توانایی‌های نظامی یک گروه رزمی چند ملیتی که اخیراً در منطقه آموزشی «نوو سلو» در جنوب شرقی بلغارستان تشکیل شده، شرکت کرد.

صندوق بین‌المللی پول: کمک به اوکراین آری، اما در قالب کمک مالی

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه گفت برای آن که از انباشته شدن بدهی سنگین و پیچیده‌تر شدن وضعیت کی‌یف پس از جنگ جلوگیری شود، پشتیبانی مالی از اوکراین باید «تا حد امکان» در قالب کمک انجام شود، نه وام.

خانم جورجیوا همچنین درباره هزینه بسیار بالا برای بازسازی اوکراین پس از جنگ با وجود اقساط وام‌ها، هشدار داد. او همچنین تاکید کرد که دولت کی‌یف از زمان آغاز جنگ تا کنون از نظر سیاست‌های کلان اقتصادی و ثبات مالی، «کاری سترگ» انجام داده است.

وی روز چهارشنبه گفته بود مقامات اوکراینی به صندوق بین‌المللی پول گفته‌اند که برای ادامه فعالیت اقتصادی در کشورشان دست کم در ماه‌های آینده، به ۵ میلیارد دلار در ماه نیاز دارند.

شهردار ماریوپل: شهر در دست ماست؛ روس‌ها اجساد اوکراینی‌ها را به گور دسته جمعی می‌برند

وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل گفت که این بندر راهبردی اوکراین همچنان در دست اوکراین است. او در یک مصاحبه ویدیویی گفت: «شهر ماریوپل اوکراینی بوده، هست و خواهد بود. زیرا امروز، رزمندگان شجاع ما، قهرمانان ما، تا آنجا که ممکن است از آن دفاع می‌کنند.»

بویچنکو در این مصاحبه همچنین گفت که نیرو‌های روسی در حال بردن اجساد کشته‌شدگان اوکراینی به گور‌های دسته‌جمعی در شهر «مانهوش» هستند.

او گفت که روس‌ها آثار «جنایت جنگی» خود را در آنجا پنهان می‌کنند.

پوتین روز پنجشنبه مدعی کنترل بندر ماریوپل شد، اما مدافعان کم‌شمار این شهر هنوز در آخرین سنگر خود که یک کارخانه عظیم فولاد است، مقاومت می‌کنند. بویچنکو گفت که بر پایه برآوردها، بین ۳۰۰ تا هزار نفر از ساکنان غیرنظامی ماریوپل در مجتمع فولاد آزوف پناه گرفته‌اند، اما تعداد دقیق آن‌ها معلوم نیست.

وی همچنین گفت که در روز چهارشنبه تنها ۸۰ نفر موفق به خروج از ماریوپل شده‌اند.

روسیه ۶۱ کانادایی را از ورود به خاک خود منع کرد

روسیه روز پنجشنبه به تلافی تحریم‌های کانادا به دلیل حمله این کشور به اوکراین، ورود ۶۱ شخصیت کانادایی را به خاک خود ممنوع کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد این شهروندان کانادایی که عمدتاً مقامات دولتی یا نظامی هستند، «برای مدت نامحدودی از ورود به روسیه منع می‌شوند».

زلنسکی نامزد دریافت نشان کندی آمریکا شد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به عنوان نامزد‌های دریافت مدال شجاعت جان‌اف‌کندی در آمریکا معرفی شد.

او یکی از پنج نفری است که به‌خاطر اقدام برای صیانت از دموکراسی شایسته نامزدی این نشان آمریکا شده است.

به گفته بنیاد کندی، زلنسکی به این دلیل انتخاب شده است که در حالی که روسیه نیروهایش را روانه کرده تا به شهر‌ها و روستا‌ها حمله کنند، «در نبرد مرگ و زندگی برای اوکراین، روح میهن‌پرستی و فداکاری مردم نستوه کشورش را برانگیخته است».

نتیجه نهایی بررسی برای اعطای این نشان روز ۲۲ مه در کتابخانه متعلق به خانواده کندی، رئیس جمهوری فقید آمریکا اعلام می‌شود.

روسیه ۲۹ آمریکایی از جمله مارک زاکربرگ و کامالا هریس را تحریم کرد

روسیه به تلافی تحریم‌های آمریکا به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین، روز پنجشنبه ۲۹ سیاستمدار، شخصیت رسانه‌ای و بازرگان آمریکایی را از ورود به خاک این کشور ممنوع کرد.

در میان افرادی که هدف این مجازات تلافی‌جویانه قرار گرفته‌اند و سیاهه آن‌ها را وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرده، نام مارک زاکربرگ، رئیس متا، و کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز به چشم می‌خورد.

ماکرون از پوتین خواست که «مسئولیت‌پذیر» باشد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه در جریان سفری به حومه پاریس در چهارچوب کارزار انتخاباتی‌اش، از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواست تا «مسئولیت‌پذیر» باشد.

او گفت: «من از رئیس‌جمهور پوتین و روسیه به‌عنوان یک قدرت مجهز به سلاح اتمی و عضو دائم شورای امنیت می‌خواهم که قدرتی مسئولیت‌پذیر باقی بماند و تحریک نکند، زیرا در این صورت تغییری ژرف در دستور زبان بین‌المللی به وجود خواهد آمد.»

ماکرون همچنین در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه افزود: «اگر زنان و مردان فرانسوی به من اعتماد کنند، هفته آینده این فرصت را خواهم داشت که با او (پوتین) تماس بگیرم.»

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به جنگ اوکراین گفت: «هیچ تنشی نباید وجود داشته باشد. ما به تلاش خود برای برقراری آتش‌بس و آشتی ادامه می‌دهیم، اما نباید تسلیم هیچ تلاشی برای تشدید تنش به ویژه از سوی روسیه شویم.»

بایدن با اعلام کمک ۸۰۰ میلیونی به اوکراین: جنگ به مرحله حساس رسیده است

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت که بامداد امروز در کاخ سفید با دنیز اشمیهال، نخست وزیر اوکراین گفتگو کرده است. اشمیهال برای دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین به واشنگتن سفر کرده است.

بایدن گفت: «اکنون دیگر برای دنیا آشکار شده که روسیه کارزار خود را برای تصرف قلمرو جدید در شرق اوکراین به راه انداخته است. ما اکنون در مرحله‌ای حساس از زمان هستیم، یعنی زمانی که آن‌ها می‌خواهند زمینه را برای مرحله بعدی جنگ فراهم کنند.»

بایدن همچنین گفت: «امروز اعطای کمک ۸۰۰ میلیون دلاری را به هدف تقویت بیشتر توانایی اوکراین برای جنگ در شرق، در منطقه دونباس، اعلام می‌کنم.»

وی با اظهار این که «پوتین هرگز نخواهد توانست اوکراین را اشغال کند»، گفت که آمریکا و متحدانش «با بیشترین سرعت ممکن» برای ارائه تسلیحات به نیرو‌های اوکراینی برای دفاع از کشورشان اقدام می‌کنند.

به گفته کاخ سفید، کمک ۸۰۰ میلیون دلاری جدید از جمله شامل «تسلیحات سنگین، ده‌ها خمپاره‌انداز، ۱۴۴ هزار مهمات و نیز پهپاد» خواهد بود.

دولت بایدن همچنین روز پنجشنبه برنامه جدیدی به نام «اتحاد برای اوکراین» را اعلام کرد که شامل تسریع در روند پذیرش پناهندگان اوکراینی در آمریکاست.

جو بایدن همچنین ادعای پوتین مبنی بر کنترل شهر ماریوپل اوکراین را «مشکوک» خواند و گفت: «کنترل او بر ماریوپل مشکوک است. هنوز هیچ مدرکی مبنی بر سقوط کامل ماریوپل وجود ندارد.»

سه اتوبوس حامل شهروندان ماریوپل وارد زاپوریژیا شدند

خبرگزاری فرانسه از قول خبرنگارش اعلام کرد سه دستگاه اتوبوس حامل گروهی از جنگزدگان بندر ماریوپل که تقریباً به طور کامل تحت کنترل روسیه است، روز پنجشنبه به شهر زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین رسیدند.

به رغم مقاومت گروهی از مردم و سربازان اوکرانی که در مجتمع فولاد آزوف گیر افتاده‌اند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که این بندر راهبردی به کنترل روسیه در آمده است. با این حال خروج غیرنظامیان همچنان ادامه دارد.

۱۰ سرباز و ۹ غیرنظامی اوکراینی در تبادل اسرا با روسیه آزاد شدند

کی‌یف روز سه‌شنبه بدون اعلام تعداد روس‌هایی که به مسکو تحویل داده شده‌اند، اعلام کرد که ده نفر از پرسنل نظامی و ۹ غیرنظامی اوکراینی در جریان تازه‌ترین برنامه مبادله زندانیان با روسیه، آزاد شده‌اند.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «تبادل تازه اسرا انجام شده است. ما ۱۹ نفر از جمله ۱۰ سرباز (شامل دو افسر) و ۹ غیرنظامی را بازگردانیم.»

وی گفت: «این بار در میان آزاد شدگان مجروح وجود دارد و این بسیار مهم است، چون آن‌ها اکنون می‌توانند از مراقبت‌های جامع بهره‌مند شده و تحت مداوا و توان‌بخشی قرار گیرند.»

خانم ورچچوک روز سه شنبه اعلام کرد که در تبادل قبلی با روسیه اجازه آزادی ۷۶ اوکراینی داده شده بود.

این مبادله در روز‌های گذشته دنبال شد و به گفته این مقام دولتی، پنجمین مورد از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین بوده است.

روز دوشنبه، سرویس‌های امنیتی اوکراین ویدئویی را از ویکتور مدودچوک، نماینده پارلمان و بازرگان نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که در حال حاضر بازداشت شده، منتشر کردند و خواستار مبادله او با سربازان و غیرنظامیان در شهر محاصره‌شده ماریوپل شدند.

آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار دیگر به اقتصاد اوکراین کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که این کشور کمک اقتصادی دیگری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از اوکراین ارائه خواهد کرد. این علاوه بر مبلغی است که در ماه مارس توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام شده بود.

انتظار می‌رود جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز پنج‌شنبه در جریان دیدار با دنیز اشمیهال، نخست‌وزیر اوکراین در واشنگتن اعلام کند.

آلمان: اوکراین به زودی از کشور‌های اروپای شرقی تسلیحات سنگین دریافت می‌کند

وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه گفت که اوکراین در چهارچوب کمک به مقاومت با حمله روسیه تسلیحات سنگین از جمله تانک‌های جنگی از کشور‌های اروپای شرقی دریافت خواهد کرد.

کریستین لامبرشت طی مصاحبه‌ای گفت: «این تسلیحات شامل تانک‌های جنگی، خودرو‌های زرهی یا سایر تجهیزات هستند که کشور‌ها می‌توانند به اوکراین بدهند.»

او گفت که این اقلام «ظرف چند روز آینده» به دست اوکراین خواهد رسید، چون به گفته کارشناسان نظامی طی دو هفته آینده جنگ اوکراین «تعیین کننده» خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه آلمان نیز در این برنامه تأمین اسلحه مشارکت خواهد داشت و تبادل نظر با اسلوونی در جریان است.

طبق این برنامه، کشور‌های یوگسلاوی پیشین تعداد زیادی از تانک‌های رزمی تی-۷۲ ساخت شوروی خود را به کی‌یف می‌فرستند و در مقابل باید آلمان تانک‌هایی از نوع «ماردر» و نفربر‌های زرهی "فوکس" را به آن‌ها بدهد.

سازمان ملل: ۷.۷ میلیون اوکراینی درون کشورشان آواره شدند

سازمان ملل متحد اعلام کرد شمار شهروندان اوکراینی که از ابتدای حمله نظامی روسیه درون کشور خودشان آواره شده‌اند به بیش از ۷.۷ میلیون نفر رسیده است.

روز چهارشنبه نیز کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل شمار جنگزدگان اوکراینی در کشور‌های دیگر را بیش از ۵ میلیون نفر اعلام کرده بود.

اوکراین خواستار ایجاد فوری یک راهرو برای خروج شهروندان از آزوف‌استال شد

وزارت خارجه اوکراین روز پنجشنبه خواستار ایجاد یک کریدور بشردوستانه اضطراری برای خروج غیرنظامیان از کارخانه عظیم فولاد آزوف، آخرین سنگر مقاومت در بندر محاصره شده ماریوپل گردید.

این وزارتخانه در حساب توییتر خود نوشت: «شهروندان غیرنظامی که در این کارخانه ذوب‌آهن پناه گرفته‌اند و شمارشان هم بسیار زیاد است، به نیرو‌های (روسیه) اعتماد ندارند، آن‌ها می‌ترسند که اسیر یا کشته شوند.»

در فرسته توییتری وزارت خارجه اوکراین گفته شده: «یک کریدور اضطراری بشردوستانه با تضمین امنیت مردم مورد نیاز است.»

اوکراین: جسد بیش از هزار غیرنظامی در سردخانه‌های کی‌یف است

اولگا استفانیچینا، معاون نخست وزیر اوکراین به خبرگزاری فرانسه گفت اجساد بیش از هزار شهروند غیرنظامی در سردخانه‌های منطقه کی‌یف نگه‌داری می‌شوند.

از زمان خروج نیرو‌های روسیه از سه هفته پیش از منطقه کی‌یف، مقامات اوکراینی جسد صد‌ها تن از شهروندان غیرنظامی را پیدا کرده‌اند.

پلیس پایتخت اوکراین اعلام کرد که اجساد ۹ غیرنظامی روز چهارشنبه در بورودیانکا پیدا شده که روی برخی از آن‌ها «نشانه‌های شکنجه» مشاهده می‌شود.

نخست وزیر اسپانیا در سفر به اوکراین «جنایت» روسیه را محکوم کرد

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا روز پنج‌شنبه در جریان دیدار با همتای دانمارکی خود از اوکراین، «جنایت‌های» منتسب به نیرو‌های روسیه در شهر بورودیانکا در نزدیکی کی‌یف را محکوم کرد.

رهبر سوسیالیست اسپانیا در فرسته‌ای که در حساب کاربری توییتر خود همرسان کرد، نوشت: «از دیدن جنایت و وحشت ناشی از حمله نظامی پوتین در خیابان‌های بورودیانکا یکه خوردم.»

وی افزود: «ما مردم اوکراین را تنها نخواهیم گذاشت.»

قصد نخست وزیر اسپانیا برای سفر به اوکراین پس از سفر دیگر رهبران اروپایی در روز سه شنبه اعلام شد، اما دولت مادرید به دلایل امنیتی تاریخ دقیق آن را اعلام نکرده بود.

روز چهارشنبه، آقای سانچز گفته بود که در این سفر، «تعهد قطعی و روشن اتحادیه اروپا» و اسپانیا «برای صلح» را به رئیس جمهور اوکراین منتقل می‌کند.

اسپانیا تاکنون ۱۳۴ هزار آواره جنگی اوکراینی را در خاک خود پذیرفته است.

مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا روز دوشنبه گفت که مادرید ۱۲ هواپیما حامل «صد‌ها تن» سلاح و تجهیزات بشردوستانه به اوکراین فرستاده است.

پوتین حمله به منطقه صنعتی آزوف‌استال را لغو کرد

ولادمیر پوتین در یک نشست خبری در کرملین خطاب به وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که حمله پیشنهادی به منطقه صنعتی را غیرضروری می‌داند. او همچنین به سرگی شویگو دستور داد که برنامه حمله به این منطقه لغو شود.

رئیس جمهوری روسیه دلیل این تصمیم را تمایل به حفاظت از جان سربازان روسی دانست. او در ادامه با بیان اینکه نیازی به بالا رفتن از این دخمه‌ها و خزیدن در زیر زمین از طریق این تاسیسات صنعتی نیست، گفت: «این منطقه صنعتی را مسدود کنید تا حتی یک پرنده هم نتواند از آن عبور کند.»

پوتین همچنین خطاب به جنگجویان اوکراینی باقیمانده در آزوف‌استال که هنوز تسلیم نشده‌اند گفت که روسیه با آن‌ها با احترام رفتار خواهد کرد و به مجروحان کمک‌های پزشکی ارائه خواهد کرد.

پوتین خطاب به نیرو‌های روس:

طوری منطقه آزوف استال را مسدود کنید که حتی یک پرنده هم نتواند فرار کند

ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ضمن ابراز خرسندی از اشغال شهر بندری ماریوپل در اوکراین از نیرو‌های ارتش خود خواست جوری منطقه صنعتی آزوف‌استال را محاصره و مسدود کنند که حتی یک پرنده هم نتواند از آنجا فرار کند.

پیشتر سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه به اطلاع رهبر این کشور رسانده بود که نیرو‌های روس توانسته‌اند شهر بندری اوکراین را تحت کنترل خود درآورند. با این حال در منطقه صنعتی کارخانه آزوفستال همچنان بیش از ۲ هزار نیروی نظامی اوکراینی حضور دارند.

شویگو، وزیر دفاع روسیه، در جلسه با پوتین به او گفت که نیرو‌های روسی برای تصرف این منطقه صنعتی به ۳ تا ۴ روز زمان نیاز خواهند داشت. او همچنین به رئیس جمهوری روسیه اطمینان داد که این منطقه از سوی نیرو‌های روس مسدود شده‌است.

نیرو‌های روسیه کنترل ماریوپل را در اختیار گرفتند

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل ماریوپل، به استثنای کارخانه ذوب آهن را در اختیار گرفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه «آزادی» ماریوپل را «یک پیروزی» خواند و دستور محاصره کارخانه ذوب آهن را صادر کرد.

به گفته مقامات اوکراین نزدیک به هزار غیرنظامی و تعدادی از نیرو‌های مدافع شهر در این کارخانه پناه گرفته‌اند.

نخست وزیر اسپانیا به همراه همتای دانمارکی‌اش وارد کی‌یف شدند

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا و مته فردریکسن، همتای دانمارکی‌اش بامداد پنجشنبه وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند. این دو قرار است به‌زودی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار کنند.

آقای سانچز پیش از این گفته بود که در دیدار با زلنسکی بر «تعهد محکم و روشن اروپا» برای حمایت از «صلح» تاکید خواهد کرد.

چهار اتوبوس حامل غیرنظامیان از ماریوپل خارج شد

مقامات اوکراین اروز پنجشنبه علام کردند که چهار اتوبوس حامل غیرنظامیان ماریوپل را ترک کردند. به گفته معاون نخست وزیر اوکراین عملیات تخلیه ماریوپل در روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

به توجه به تحولات میدانی به‌نظر می‌رسد شهر بندری پس از ۲ ماه محاصره به‌زودی سقوط کند.

پیش از این مسکو از «آخرین مدافعان» خواسته بود سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
0
8
نابود باد متچاوز
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
0
9
تصرف نکرد
نابود کرد
لعنت خدا بر دل سیاه پوتین آدمکش ونسل کش
ان شالله خبر مرگ پوتین، نزدیک است
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
1
8
مرگ بر روسیه متجاوز
لعنت بر پوتین ملحد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
1
2
در محکومیت جنایت طالبان داعش صفت هم شیعیان را کشتار کرد امروز ودیروز قلم رنجه فرمایید
خدا لعنت کند پوتین وطالبان وداعش و سردمداران آنها را
والبته صد لعنت بر ترامپ جنایت پیشه که ملت مارا به ظلم
مضاعف دچار کرد!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین