کد خبر: ۷۶۷۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
علوم پزشکی همدان:

۲۰ تا ۳۵ سالگی بهترین زمان برای فرزند آوری است

حذف غربالگری ناهنجاری‌های جنین در سامانه‌های الکترونیک به معنای صدور اجازه برای تولد نوزادان معلول نیست.
۲۰ تا ۳۵ سالگی بهترین زمان برای فرزند آوری است
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:۲۰ تا ۳۵ سالگی بهترین زمان زنان برای بارداری است و خارج از این زمان, بارداری پُرخطری برای مادران به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی دکتر شهلا نوری افزود: حذف غربالگری ناهنجاری های جنین در سامانه های الکترونیک به معنای صدور اجازه برای تولد نوزادان معلول نیست.

وی اضافه کرد: حذف غربالگری ناهنجاری های جنین در سامانه های الکترونیک تنها از سطح شماره یک که ویژه افراد عام بوده به سطح ۲ منتقل شده است.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، در مرحله مراقبت سطح ۱ به جز آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات ویژه سلامت مادران و جنین به عموم جامعه، اقدام به معرفی تمام مادران باردار در سه ماهه نخست به مراکز ویژه انجام غربالگری و ارائه مشاوره های مربوطه بوده است.

دکتر نوری ادامه داد: این درحالی است که براساس تبصره ۳ ماده ۵۳ قانون ویژه جوانی جمعیت این اقدام از سطح ۱ که عموم جامعه را شامل می شد حذف و به سطح ۲ که افراد خاص را دربرمی گیرد منتقل شده است.

وی تصریح کرد: در سطح ۲ تنها مادران بارداری که به واسطه بیماری یا سن نامناسب در گروه بارداری پرخطر قرار گرفته اند با تایید و صلاح پزشک متخصص برای غربالگری ناهنجاری جنین به مراکز مربوطه معرفی می شوند.

دیسک کمر داری؟ به هیچ وجه جراحی نکن!!! «درمان فوری» با تیلاکس!
دیسک کمر داری؟ به هیچ وجه جراحی نکن!!! «درمان فوری» با تیلاکس!

پیشنهاد امروزYektanet: Vaccine
وی یادآوری کرد: در گذشته این غربالگری برای تمام مادران توصیه می شد اما اکنون این شرایط تنها به مادران پرخطر یا والدینی که خود درخواست انجام این مهم را داشته باشند اختصاص می یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین