کد خبر: ۷۶۷۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

کشف کالا و ارز ۲۵ میلیارد ریالی قاچاق در ۵ فرودگاه کشور

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور از کشف ارز، طلا و کالای قاچاق جمعا به ارزش ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط پلیس فرودگاه‌های مهرآباد، شیراز، بندرعباس، بوشهر و لار خبر داد.
کشف کالا و ارز ۲۵ میلیارد ریالی قاچاق در ۵ فرودگاه کشور
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور از کشف ارز، طلا و کالای قاچاق جمعا به ارزش ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط پلیس فرودگاه های مهرآباد، شیراز، بندرعباس، بوشهر و لار خبر داد.

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ «محسن عقیلی» در خصوص جزئیات این خبر گفت: در راستای مقابله هدفمند با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و شناسایی باندهای فعال، طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی چند روز اخیر در چند فرودگاه اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح پلیس فرودگاه های مهرآباد، شیراز، بندرعباس، بوشهر و لار موفق به کشف انواع ارز، طلا و کالای قاچاق، جمعا به ارزش ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۶ متهم شدند.

سرهنگ عقیلی خاطرنشان کرد: پلیس فرودگاه با آموزش کارکنان مستقر در گیت های بازرسی، بیشترین تمرکز خود را بر کشف ارز و کالاهای قاچاق و ممنوعه متمرکز کرده است.

مرزنشینان سرمایه گران بهای ایران اسلامی هستند

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: مرزنشینان الگوی صبر و پایداری و از سرمایه های گران بهای ایران اسلامی محسوب می شوند.

سردار «احمدعلی گودرزی» در ضیافت افطاری که با حضور مرزنشینان شهرستان سلماس برگزار شد، با تاکید بر اینکه مرزنشینان حق بزرگی برگردن این ملت دارند، گفت: آرامش امروزمان را مدیون مرزنشینان هستیم.

وی افزود: مجاهدت ها و جانفشانی های مرزنشینان عزیز، آرامش و امنیت امروز کشورمان را رقم زده و نعمت امنیت را نباید کم شمرد و باید قدردان این عزیزان بود، دستاوردهای گرانقدر نظام جمهوری اسلامی حاصل ایثارگری، ازخود گذشتگی و مقاومت مرزنشینان است.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور اظهار کرد: مرزنشینان الگوی صبر و پایداری در جامعه هستند و از سرمایه های گران بهای ایران اسلامی محسوب می شوند و اگر امروز در برابر همه دشمنان ایستاده و قدرتمندانه از خود دفاع می‌کنیم به برکت همین ایمان، فداکاری‌ها و روحیه خانواده مرزنشینان است.

سردار گودرزی تصریح کرد: مرزنشینان؛ مرزبانان ما هستند و وجود آنها، یک توان دفاعی برای برقراری امنیت پایدار در مرزها است.

کشف تریاک از جسد مسافر قطار کرمان مشهد

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری انتظامی کشور از کشف تریاک در کالبد شکافی از جسد قاچاقچی فوت شده در قطار کرمان مشهد خبر داد.

سردار «حشمت اله ملکی» در خصوص جزئیات این خبر گفت: با اعلام مرکز کنترل ترافیک ایستگاه راه آهن مشهد مبنی بر فوت یک مسافر زن در قطار کرمان به مشهد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارکنان انتظامی و آگاهی پلیس راه آهن خراسان قرار گرفت.

وی افزود: پس از ورود قطار به ایستگاه راه آهن مشهد بلافاصله مأموران این پلیس با همراهی کارکنان اورژانس در کوپه مسافر فوت شده با هویت معلوم حاضر و پس از بررسی های اولیه، کارشناسان اورژانس علت فوت را ایست قلبی اعلام می کنند.

سردار ملکی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس راه آهن با مشاهده وضعیت غیرعادی جسد، به چگونگی و علت فوت مسافر زن مشکوک می شوند، ادامه داد: با بررسی سوابق فرد مورد نظر مشخص شد وی از جمله مسافران کثیرالسفری است که تنهایی سفر می کند و دارای سابقه حمل مواد مخدر است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با توجه به وضعیت ظاهری، مشاهدات میدانی و اظهارات هم کوپه ای اش مبنی بر وضعیت نامساعد جسمی و روحی فرد متوفی تا نزدیکی مقصد، شک ماموران پلیس راه آهن در خصوص علت فوت و احتمال بلع و باز شدن مواد مخدر داخل معده تشدید می شود لذا با هماهنگی لازم جسد به مرکز پزشکی قانونی استان خراسان رضوی برای بررسی بیشتر منتقل می شود.

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری انتظامی کشور گفت: در کالبد شکافی صورت گرفته بیش از یک کیلوگرم تریاک در ۳۴ بسته آب بندی شده از داخل معده زن متوفی خارج و ضمن مشخص شدن علت مرگ این قاچاقچی سابقه دار، مواد مکشوفه تحویل مراجع ذی صلاح شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین