کد خبر: ۷۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

روزنامه‌ها از پیروزی «مکرون» شادمان نیستند؟

پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، موضوع مورد بحث اغلب روزنامه‌های جهان است.
روزنامه‌ها از پیروزی «مکرون» شادمان نیستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان در روز سه شنبه ـ ششم اردیبهشت ماه ـ به شرح زیر است:

میان آن دو نفر

نگاه روزنامه های فرانسه، به تمامی به انتخابات آن کشور است. لوفیگارو نوشت: یک هزار و هشتصد و سیزده روز پس از پیروزی امانوئل مکرون، در انتخابات سال ۲۰۱۷ به عنوان رئیس جمهور فرانسه، او باز به بازی الکتورال بازگشت. یک میانه‌رو در جدال با یک راست گرای افراطی. چهل و هشت میلیون فرانسوی در مرحله دوم، یکی از این دو را انتخاب کردند. امانوئل مکرون جای مارین لوپن. با این همه، شیوه حکومت مکرون در پنج سال گذشته، چنان بود که دروازه های قدرت را بر روی افراطی‌های راست‌گرا، گشود. آنان که جرات نزدیک شدن به این دروازه‌ها را نداشتند.

خشم فرانسه

فرانسویان، آن چنان‌که روزنامه لوموند نوشت: خشم خود را با آرای سفید و باطله، نشان دادند. بیش از سه میلیون رای سفید و باطله به صندوق های رای رفتند. این یعنی خشم فرانسه و یعنی عدم اعتماد به امانوئل مکرون و به مارین لوپن.
این فرانسه دیگری است. فرانسه خشمگین. آیا ترس از راستگراها، بیش از بی‌اعتمادی بود؟ با این همه امانوئل مکرون گفت: آغاز دور دیگر ریاست جمهوری او به معنای تداوم دور پیشین خواهد بود.

دلیلی برای شادمانی نیست

روزنامه‌ها از پیروزی «مکرون» شادمان نیستند؟

روزنامه‌های جهان غرب، نگاهی متفاوت به پیروزی امانوئل مکرون داشتند. آنچه نیویورک تایمز نوشت، صدای رسانه‌های آمریکا بود. پیروزی بی فخر، اما تاریخی. در هراس از حکومت راست افراطی. آن هم در اروپایی که «پوپولیسم و عوامگرایی» در سیاست دارد، خیز بر می‌دارد.

روزنامه فایننشال تایمز، از نگاه روزنامه‌های انگلیسی، می‌گوید: پیروزی مکرون، یعنی تداوم ثبات در فرانسه. مکرون، جز این، ستون پرقدرت اتحادیه اروپا است.

روزنامه‌های آلمان و با آن‌ها، اشپیگل نوشتند: امانوئل مکرون، بی‌تردید رهبری پرتوان برای اتحادیه اروپا خواهد بود. با این همه «لوتامپ» در فرانسه نوشت: اکنون و با این پیروزی دلیلی برای شادمانی و سرور نیست.

در حاشیه خبر های امروز آمده است:

اعاده حیثیت از نمک

روزنامه‌ها از پیروزی «مکرون» شادمان نیستند؟

در بخش دانش روزنامه فرانسوی لوفیگارو آمده، زمانی نمک را به خاطر آسیب هایش در ایجاد بیماری های قلبی، فشار خون و کلیه ها، از رژیم‌های غذایی منع می‌کردند. هنوز هم همینطور است. اما اکنون، پژوهشگران می گویند، مصرف با احتیاط آن نه تنها آسیب‌رسان نیست، که ضروری است و این به سبب وجود مواد معدنی در آن چون سدیم و کلراید و همچنین انتقال سیگنال ها یا علائم عصبی یا تحریک ماهیچه ها است. این پژوهشگران می‌گویند، نمک، مورد نیاز انسان است. البته هنوز هم اصراف در مصرف آن، توصیه نمی‌شود. و باز این به سبب آسیب رساندن آن به بیماری‌های قلبی و فشارخون است. مصرف هشت گرم برای مردان، شش گرم برای زنان و کودکان ضروری است. البته این مقدار در برخی از آدم ها متفاوت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین