کد خبر: ۷۶۷۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

واکنش لاوروف به ارسال‌های تسلیحاتی به اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش از حل بحران اوکراین از طریق مذاکرات حمایت می‌کند، اما در صورت ادامه تحویل تسیلحات به کی یف، احتمال موفقیت مذاکرات صلح، اندک خواهد بود.
واکنش لاوروف به ارسال‌های تسلیحاتی به اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مسکو، افزود: ما هوادار مذاکره هستیم و به محض پیشنهاد مذاکره از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در اوایل مارس، موافقت کردیم.

به گفته لاوروف، با توجه به رفتار ناامید کننده هیئت نمایندگی اوکراین در مذکرات صلح و شخص زلنسکی، ظاهرا آنها به مذاکره تمایلی ندارند.

لاوروف به گوترش گفت که اکنون زمانی است که جهان باید سرنوشت آینده را برگزیند و از سلطه ایالات متحده بیرون آمده و به اصول منشور سازمان ملل متحد بازگردد.

لاوروف بر تمایل مسکو به همکاری با سازمان ملل متحد و صلیب سرخ بین المللی به منظور تلاش های بیشتر برای کاهش درد و رنج و معضل شهروندان غیرنظامی اوکراین تاکید و از دبیر کل سازمان ملل متحد برای درک لزوم بررسی شرایط اوکراین در چارچوب مسائل جهانی و نه به صورت منزوی، قدردانی کرد.

به گزارش شبکه اسپوتنیک؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که برای دیدار با مقام های بلندپایه روسیه به مسکو سفر کرده، در دیدار با لاوروف خواستار آتش بس در اوکراین در سریعترین زمان ممکن شد و گفت: ما به شدت علاقمند به یافتن راه هایی برای فراهم کردن شرایط مذاکره موثر و ایجاد شرایطی برای آتش بس با سریعترین زمان ممکن و دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز هستیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در نخستین سفر به روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، همچنین قرار است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت و گو کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین