کد خبر: ۷۶۷۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰

اتحادیه اروپا ۳۴ تُن کمک بشردوستانه به افغانستان فرستاد

یانز لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اروپا، روز چهارشنبه در توییتر نوشت: «امروز یک محموله هوایی بشردوستانه دیگر حاوی ۳۴ تن مواد غذایی و تجهیزات پزشکی در کابل فرود آمد.»
اتحادیه اروپا ۳۴ تُن کمک بشردوستانه به افغانستان فرستاد
آفتاب‌‌نیوز :

کمیسر اروپایی مسئول مدیریت بحران، گفت که اتحادیه اروپا ۳۴ تُن مواد غذایی و تجهیزات پزشکی را به عنوان کمک های بشردوستانه به افغانستان تحویل داده است.

وی افزود که این پانزدهمین نوبت ارسال کمک های بشردوستانه توسط اتحادیه اروپا از شهریور ۱۴۰۰ است و آن را "نشانه ای از تعهد مستمر اتحادیه اروپا برای حمایت از مردم افغانستان در این دوران چالش برانگیز" خواند.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان (تحت تحریم های سازمان ملل به دلیل فعالیت های تروریستی) در پاییز سال گذشته بر افغانستان مسلط شدند و یک دولت موقت به رهبری محمد حسن آخوند، یکی از اعضای برجسته اولین کابینه طالبان، تأسیس کردند. این کشور از آن زمان با بحران انسانی و مشکلات عدیده اقتصادی و کمبود مواد غذایی مواجه بوده است. هزاران افغان از ترس طالبان و نقض گسترده حقوق بشر کشور را ترک کرده اند. با وجود اینکه مقامات جدید دولت افغانستان در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده اند، جامعه جهانی کمابیش خود را متعهد به ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان دانسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین