کد خبر: ۷۶۸۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

در رسیدگی به جرم پسر، پیش‌کشیدن پای پدر نارواست، اما برای همه پدرها!

شعار شفافیت و «نداربودن با مردم» هنگام رأی‌آوری‌ها و موسم انتخابات، سکّه‌ی رایج تریبون‌هاست و اما پس از فرونشست تب‌وتاب انتخاباتی، در بر همان پاشنه‌ی ابهام و اجمال و رفع‌ و رجوع پشت صحنه‌ها می‌چرخد؛ همان‌گونه که تریبون‌ها نیز یک روز یک دولت را کیسه‌ی مشت‌زنی هفتگی و جمعه به جمعه‌ی خود می‌کنند و همان تریبون‌ها فرداروزی در دولت فخیمه‌ی دیگری توصیه به ریاضت و زهد و اعراض از دنیای مادّی…. و این، همه‌ی آن یک‌بام و دو هوایی است که در گردونه‌ی آن از سرگیجه هم عبور کرده‌ایم.
در رسیدگی به جرم پسر، پیش‌کشیدن پای پدر نارواست، اما برای همه پدرها!
آفتاب‌‌نیوز :

هنگامی که در مجلس سخن از شفافیت رأی نمایندگان می‌شود، یکی فریاد برمی‌آورَد، که ممکن است رأیِ نامدار، وامدار گروهی شود؛ و دیگری هراس می‌کند، که مبادا رأی شفافش، امنیتش را در کوچه و بازار از وی بازستانَد؛ و عجب نَقلی است این وادی حیرت!

از یک‌سو گاه خانواده‌ای را در جابلقا در مضیقه و چالش سؤال و جواب قرار می‌دهند که چرا مثلاً فرزند یا دخترش در جابلسا فلان سخن را گفته و یا بهمان حرکت را کرده؛ از دگرسو به توجیه و ‌تبرئه برمی‌آیند که: مگر پدر را به جرم فرزند سرزنش می‌کنند!؟ چه رسد به محاکمه!؟… و یا للعجب از این معیارهای چندگانه به گاه تشخیص مصالح!

در رسیدگی به جرم پسر، پیش‌کشیدن پای پدر نارواست اما برای همه‌ی پدرها! نیز شفافیت در رأی نماینده مجلس را- آن‌جا که پای آبرو و امنیتش در میان باشد- ناسزاوار است؛ لیک در شعارهای قبل از انتخابات؛ و نه در کرسیِ تثبیت‌شده‌ی پس از انتخاب!

ایّهاالمسئولون! المُحِسّون المکلّفون بانواع التّکالیف قبل الجلوس و النّاسین بعد القعود!؛ شما را سوگند به عقل و شعور مردمانی که آنان را نمایندگی می‌کنید، معیارهای دوگانه و چندگانه‌سوزتان را به نوعی وحدت و تک‌معیاری بدل کنید؛ باشد که رستگار شوید!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین