کد خبر: ۷۶۸۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۴

انتقاد نظری از نابسامانی بازار محصولات کشاورزی

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان مصرف محصولات کشاورزی در طول یک سال مشخص است. پس با چه توجیهی شاهد عرضه مازاد و یا عرضه کمتر از نیاز هستیم که در حالت اول کاهش شدید قیمت و در حالت دوم با افزایش نجومی قیمت مواجه می‌شویم؟
انتقاد نظری از نابسامانی بازار محصولات کشاورزی
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا نظری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: مردم بار دیگر با آرمان‌های بنیان گذار انقلاب اسلامی بیعت کردند و به دشمنان تأکید کردند که ملت ایران بر آرمان‌های انقلاب اسلمی استوار و در صحنه هستند. در دوسال گذشته به‌خاطر بیماری عالم گیر کرونا امکان راهپیمایی وجود نداشت، اما روز گذشته بار دیگر صحنه مظلوم ستیزی به رخ جهانیان کشیده شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس درگذشت نادر طالب‌زاده، هنرمند و کارگردان را به جامعه هنری تسلیت گفت.

عملکرد وزارتخانه جهاد کشاورزی و صمت در نظارت بر بازار به هیچ وجه قابل قبول نبوده است

نماینده مردم خمین خطاب به وزیر صنعت، معدن، تجارت و وزیر جهاد کشاورزی گفت: عملکرد این دو وزارت خانه در نظارت بر بازار به هیچ وجه قابل قبول نبوده است. دولت باید پاسخگو باشد که چرا علی رغم فراوانی کالا در کشور اقدام درستی انجام نمی‌شود. چرا در اجرای حذف ارز ترجیحی، سیاست‌های چندگانه و بدون توجیه انجام می‌شود؟ آیا قرار است این جراحی مهم و حساس با این بی برنامگی پیاده شود؟

نظری با اشاره به کمبود نهاده‌ها در بازار و افزایش قیمت آن گفت: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران به منظور حمایت از تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی و لبنی، قیمت‌گذاری محصولات باید متناسب با افزایش هزینه‌های تولید قرار گیرد. قیمت دستوری بدون ملاحظات واقعی موجب نابودی تولید و تولیدکننده می‌شود.

با چه توجیهی شاهد عرضه مازاد و یا عرضه کمتر از نیاز هستیم؟

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان مصرف محصولات کشاورزی در طول یک سال مشخص است. پس با چه توجیهی شاهد عرضه مازاد و یا عرضه کمتر از نیاز هستیم که در حالت اول کاهش شدید قیمت و به خاک نشستن کشاورز را به همراه دارد و در حالت دوم افزایش نجومی قیمت؟ برنامه وزارت جهاد برای این مشکل چند ده ساله چیست؟

نماینده مردم خمین در مجلس خطاب به سید جواد ساداتی نژاد نسبت به منابع آبی کشور هشدار داد و گفت: چرا اجرای الگوی کشت که از تکالیف برنامه ششم توسعه بوده، اجرایی نمی‌شود؟ تا کی باید شاهد هدر دادن منابع آبی کشور باشیم؟

وی در پایان نطقش تأکید کرد: ما به دولت‌های گذشته برای تصمیمات یک بام و دو هوا انتقاد می‌کردیم؛ اما همچنان شاهد برخورد‌های دوگانه هستیم. کشاورزان شرق خمین، حق قانونی خود را دریافت نمی‌کنند. به بهانه اولویت تأمین آب شرب، حقشان را ضایع می‌کنند و حق آبه آن‌ها را به کشاورزان بالادست می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین