کد خبر: ۷۶۸۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

حمله عجیب کارگردان سینما به فیلم‌های پر فروش کمدی

بهمن گودرزی کارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت اگر به آمار و ارقام نگاه کنیم می‌بینیم که فیلم‌های پر فروش کمدی متاسفانه از استاندارد‌های پایینی برخوردارند.
حمله عجیب کارگردان سینما به فیلم‌های پر فروش کمدی
آفتاب‌‌نیوز :

بهمن گودرزی کارگردان سینما و تلویزیون که در کارنامه اش آثاری، چون "ماه خیلی باحالیم"، "ثبت با سند برابر است"، شیش و بش"، "زیر همکف"، "سفر در خانه" و... درخصوص اینکه چرا فیلم‌های کمدی بیش‌تر از فیلم‌های جدی در سینما می‌فروشند گفت: این مسئله به چند دلیل بر می‌گردد. در رابطه با بحث ژانر درام که یکی از ژانر‌های مورد علاقه من هست متاسفانه این ژانر زمانی جذاب می‌شود که در یک موقعیت اجتماعی در قصه واقعیت‌ها را بیان کنی، اما وقتی فیلم‌ها دچار ممیزی و یا خود سانسوری شوند یا آن چیزی که مخاطب به طور واقعی که در جامعه آن را می‌بیند از آب در نیاید آن وقت مخاطب از آن استقبال نمی‌کند. مردم همیشه نشان داده اند اگر یک قصه اجتماعی بتواند روایت خوبی داشته باشد و کمتر دچار ممیزی شود حتی بیشتر از فیلم‌های کمدی استقبال کرده اند.

کارگردان فیلم "شیش و بش" تصریح کرد: در رابطه با فیلم‌های کمدی هم متاسفانه این که فیلم می‌فروشد جذاب است، اما از طرفی دیگر فیلم‌هایی هم که فروش زیادی دارند فیلم‌های ویژه‌ای با ساختار درست نیستند و عملا وقتی آمار را نگاه می‌کنید می‌بینید فیلم‌هایی که استاندارد پایینی دارند پرفروش می‌شوند و دلیلش این است که رقابتی وجود ندارد و به واسطه اینکه جامعه، جامعه‌ای غمگینی است اگر مخاطب قرار باشد فیلمی انتخاب کند به تماشای فیلمی می‌نشیند تا ساعاتی را بخندد. این دو عاملی است که متاسفانه یا خوشبختانه باعث شده است تا فروش فیلم‌های کمدی بیشتر باشد.

بهمن گودرزی کارگردان فیلم "ثبت با سند برابر است در پایان اظهار داشت: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا به فیلمسازان بیشتر اعتماد شود. بعد از ۴۰ و اندی سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد همه‌ی افراد خط قرمز‌ها و ممیزی‌ها را می‌دانند و اینکه بالا سر فیلمساز بایستیم و بگوییم چه کار کند چیز جذابی نیست؛ و اگر از این ... بودن خارج شویم مطمئن هستم خروجی‌های فیلم هایمان در همه‌ی ژانر‌ها قطعا جذاب‌تر و تماشا گر پسند تری خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین