کد خبر: ۷۶۸۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

اشیای تاریخی موزه بوعلی به سرقت رفت

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از سرقت اشیای تاریخی موزه بوعلی در مرکز این استان و دستگیری عامل این سرقت خبر داد.
اشیای تاریخی موزه بوعلی به سرقت رفت
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، در پاییز سال گذشته غفلتی از سوی همکاران در حین پلمب اتفاق افتاده بود که متأسفانه یکی از کارکنان اداره اشیای بدلی را جابجا کرده بود که از حفاری‌های غیرمجاز به دست آمده بود. خوشبختانه با هوشیاری یگان حفاظت و همکاران حراست این فرد خاطی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

مالمیر همچنین اشاره کرد: با این حال بدون اغماض این پرونده در حال پیگیری است و با همکاری مقامات قضایی و امنیتی مدیریت شده است، اما برخورداری از موزه منطقه‌ای و مخزن آن از این حوادث جلوگیری خواهد کرد.

وی علت تأخیر در انتشار خبر سرقت از موزه بوعلی و دستگیری فرد خاطی را که در فروردین‌ماه سال جاری حادث شده بود اینگونه توضیح داد: چنین پرونده‌هایی از حساسیت‌هایی برخوردار است و بدون نظر نهاد‌های امنیتی و قضایی و پلیسی نمی‌توان چنین خبری را منتشر کرد. به دلیل اینکه این احتمال وجود دارد که فرد خاطی همدست یا همدستانی داشته باشد یا اینکه برای سرقت برنامه یا طراحی خاصی انجام داده باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برای اطمینان از چنین مباحثی تا پیگیری دقیق و تکمیل شدن پرونده انتشار آن درست نبود. بررسی چنین پرونده‌ای با حساسیت و دقت نظر خاصی باید انجام می‌گرفت و خوشبختانه متوجه شدیم که هیچ شیء تاریخی خارج نشده و اشیای بدلی جابجا شده نیز به محل اصلی خود بازگشته است به همین دلیل این روز‌ها این خبر را اعلام کردیم، اما همچنان این پرونده در حال پیگیری است و فرد خاطی در اختیار مقامات قضایی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین