کد خبر: ۷۶۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
جلو این تورم افسارگسیخته گرفته شود

امام جمعه ابرکوه: اژد‌های هفت‌سر گرانی، امان همه را بریده/ مردم به هم رحم نمی‌کنند

امام‌جمعه ابرکوه گفت: فشار معیشتی و اقتصادی بر گُرده مردم، طاقت‌فرسا شده و اژد‌های هفت‌سر گرانی اسباب نگرانی همه شده و امان همه را بریده است. نه انقلابی، خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه نرخ رُشد و تورم سالیانه را قانونی کردند. همه شعار مرگ بر آمریکا سر دادیم؛ اما کاسبان سودجو و مافیای اقتصادی که طبل تورم و گرانی را روزانه به صدا درآوردند آب به آسیای آمریکا ریختند و به دلار‌های آمریکا ارزش بخشیدند و ارزش پول ملی را روزبه‌روز به صفر و زیر صفر رساندند. امروز غالباً مردم به هم رحم نمی‌کنند، مراعات حدود و حقوق هم ندارند.
امام جمعه ابرکوه: اژد‌های هفت‌سر گرانی، امان همه را بریده/ مردم به هم رحم نمی‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ساعتی قبل در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه مشکل اصلی کشور در حوزه اقتصادی و معیشت مردم است، اظهار کرد: حمایت از کار، تولید، کارفرما و کارگر بسیار ارزشمند است؛ اما قبل از آن باید دست طمّاعان را قطع کرد تا درد اقتصاد بیمار کشور درمان شود و جلو این تورم افسارگسیخته گرفته شود.

امام‌جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل بزرگ دولت، مجلس و دستگاه قضا باید جانانه و انقلابی در میدان باشند و با مفاسد و مفسدین اقتصادی مبارزه کرده و مردم هم باید پا به کار و همیار مسئولین باشند.

حجت‌الاسلام حسینی حضور مردم در میدان را یک اصل دانست و ادامه داد: قرآن مجید حتی اقامه قسط و عدل و توحیدی را منوط به میدان‌داری مردم دانسته و در سوره حدید آیه ۲۵ فرموده... لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ... این مردم هستند که باید در اقامه قسط و عدالت همیاری کنند؛ لذا اگر مدیریت جامعه به دست حضرت علی (ع) هم باشد؛ مردم در صحنه مسئولیت‌پذیری نباشند کاری پیش نمی‌رود.

حسینی تصریح کرد: تفاوت زمانی جامعه امروز با جامعه انقلابی دهه ۶۰ این است که در آن دوران جنگ، پیرزنی که دار و ندارش چند تخم‌مرغ و یک ظرف روغن بود ایثار می‌کرد و به جبهه‌ها یا نیازمندان کمک می‌کرد؛ اما امروز غالباً مردم به هم رحم نمی‌کنند، مراعات حدود و حقوق هم ندارند.

وی با بیان اینکه در سه دهه گذشته مسئولین انعطافی عمل کردند، نه انقلابی، خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه نرخ رُشد و تورم سالیانه را قانونی کردند. همه شعار مرگ بر آمریکا سر دادیم؛ اما کاسبان سودجو و مافیای اقتصادی که طبل تورم و گرانی را روزانه به صدا درآوردند آب به آسیای آمریکا ریختند و به دلار‌های آمریکا ارزش بخشیدند و ارزش پول ملی را روزبه‌روز به صفر و زیر صفر رساندند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر یادآور شد: همه میدانیم که رونق تولید، کار و اشتغال، مقدمه رشد اقتصادی است؛ اما تا زمانی که غول‌های سیاه چنگال زیر چتر تولید و کار همچون دلالان، صاحب‌امتیازان خودرو و طلا و ارز، ملاّکان و سودجویان افعی صفت سایه سیاهشان بر سر نظام اقتصادی کشور باشد، کسی دیگر کاره‌ای نیست.

امام‌جمعه ابرکوه در خاتمه با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و دعوت از مردم برای ثبت‌نام فرزندان خود، اذعان کرد: اگر روند کنونی ادامه یابد و استقبال از حوزه‌ها کم‌رنگ شود ظرف یکی دو دهه آینده غربت بی‌سابقه اسلام را شاهد خواهیم بود و حتی مساجدمان امام جماعت نخواهند داشت و اسلام در برابر تهاجم جبهه کفر، مدافعی نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین