کد خبر: ۷۶۹۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

زنده‌گیری «کفتار راه‌راه» در ارتفاعات دماوند

سرپرست و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند گفت: وضعیت اولیه حیوان مناسب ارزیابی می‌شود و بعد از معاینات توسط دامپزشک و بهبود وضعیت با نظر کارشناسان حیات وحش در طبیعت و زیستگاه‌های منطقه رهاسازی خواهد شد.
زنده‌گیری «کفتار راه‌راه» در ارتفاعات دماوند
آفتاب‌‌نیوز :

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند از زنده‌گیری یک «کفتار راه راه» در ارتفاعات دماوند خبر داد.

نقی میرزاکریمی در تشریح عملیات زنده‌گیری کفتار راه‌راه اظهار کرد: با دریافت گزارش اعلامی و به‌منظور اقدام فوری برای نجات جان این حیوان و جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار که می‌توانست جان کفتار را به خطر بیندازد، به اتفاق چند نفر از محیط‌بانان بلافاصله راهی این محل شدیم.

وی افزود: از آنجایی که محل صعب‌العبور بود و امکان بردن تجهیزات آن هم به این سرعت وجود نداشت، با کمترین امکانات و دقت بالا حیوان زنده‌گیری و به سرعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند منتقل شد.

سرپرست و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند با بیان اینکه هماهنگی‌های اولیه و همزمان نیز با دامپزشک صورت پذیرفت، تصریح کرد: وضعیت اولیه حیوان مناسب ارزیابی می‌شود و بعد از معاینات توسط دامپزشک و بهبود وضعیت با نظر کارشناسان حیات وحش در طبیعت و زیستگاه‌های منطقه رهاسازی خواهد شد.

میرزاکریمی ضمن تقدیر و تشکر از اطلاع‌رسانی و مراقبت دورادور از کفتار توسط این دوستدار محیط زیست تا رسیدن تیم زنده‌گیری، گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده حیوانات وحشی از نزدیک شدن به آن و دادن استرس به حیوان خودداری و مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره ۷۶۳۴۳۷۳۸ محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین