کد خبر: ۷۶۹۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

وزیر کشور: با صادرات غیرقانونی مایحتاج عمومی به شدت برخورد می‌شود

وزیر کشور گفت: با نگهداری کالا‌ها که از سوی برخی از تولید کنندگان و یا توزیع کننده گان انجام شده است تا با اعلام قیمت جدید آن را به بازار عرضه کنند، اگر برخلاف ضابطه باشد احتکار محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وزیر کشور: با صادرات غیرقانونی مایحتاج عمومی به شدت برخورد می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر کشور با اشاره به صادرات غیر قانونی برخی از مایحتاج عمومی مردم به دلیل اختلاف قیمت در کشور‌های همسایه، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق با شدت با افرادی که اقدام به صادرات غیر قانونی مایحتاج عمومی مردم می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در نوشهر با اشاره به گرانی برخی کالا‌های مورد نیاز مردم در بازار، افزود: در حال حاضر کمبودی در رابطه با تامین مایحتاج عمومی مردم در داخل کشور وجود ندارد و به میزان کافی اقلام تولید شده و موجود است، ولی اگر کمبودی در تامین برخی از کالا‌ها باشد یا به دلیل اختلاف قیمت‌ها داخل و خارج کشور است که موجب انتقال مقدار زیادی از مایحتاج عمومی مردم به صورت غیر قانونی از مرز‌ها شده و یا احتکار کالا از سوی برخی از تولید کنندگان و یا توزیع کننده گان است.

وی از برخورد قاطع ستاد مبارزه با قاچاق کالا با صادرکنندگان غیر قانونی مایحتاج مردم خبر داد و اظهار داشت: با نگهداری کالا‌ها که از سوی برخی از تولید کنندگان و یا توزیع کننده گان انجام شده است تا با اعلام قیمت جدید آن را به بازار عرضه کنند، اگر برخلاف ضابطه باشد احتکار محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد و از سوی دیگر نیز وزارت جهاد کشاورزی رصد می‌کند تا اگر کمبودی بود آن را جبران کند.

وزیر کشور در رابطه با گرانی ماکارونی هم توضیح داد: در حال حاضر ماکارونی موجود بر اساس قیمت سابق آرد ارائه می‌شود، ولی با توجه به افزایش قیمت آرد در این بخش از صنف و صنعت اگر بنا شد اضافه بر آن قیمت این محصول عرضه شود در آینده دولت آن را از طریق تامین یارانه‌ها جبران خواهد کرد.

وحیدی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره گردشگری میانکاله و موضع گیری محیط زیست در این زمینه، گفت: محیط زیست با طبیعت گردی در بخش میانکاله مشکلی ندارد و قرار است بزودی طبیعت گردی در میانکاله راه اندازی شود، ولی در بخش گردشگری، محیط زیست با ابهاماتی مواجه است که در سطح استان با پی گیری استاندار بررسی و ملاحظات حوزه گردشگری مشخص خواهد شد تا با رعایت مسایل محیط زیست این موضوع نیز بر طرف شود.

وزیر کشور هدف از این سفر را بررسی مشکلات بندر نوشهر در ابعاد توسعه و ظرفیت صادراتی و وارداتی موجود و نشست با فعالان اقتصادی استان در حوزه‌های و موضوعات مختلف کشاورزی، صمت، آب، جنگل، دریا و پرورش گل برای رفع مشکل آن‌ها در استان توسط استاندار و در سطح ملی نیز از طریق وزرای مربوطه برشمرد.

وزیر کشور از فرودگاه نوشهر با بالگرد به شهرک صنعتی سلمانشهر در شهرستان عباس آباد رفت تا از واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرک بازدید کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین