کد خبر: ۷۶۹۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳

روش پرداخت یارانه نان مشخص شد

معاون فناوری‌های بانک مرکزی گفت: زیر ساختی طراحی کرده ایم که افراد مشمول یارانه، با کارت کشیدن در خرید کالا‌های اساسی مانند نان با سیستمی هوشمند در همان زمان خرید یارانه خود را دریافت کنند.
روش پرداخت یارانه نان مشخص شد
آفتاب‌‌نیوز :

مهران محرمیان معاون فناوری‌های وزارت بانک مرکزی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

یارانه آرد چگونه به نانوا پرداخت می‌شود؟

محرمیان: با توجه به شمولیت خوبی که شبکه پرداخت دارد، مردم برای خرید‌های خرد و کلان از شبکه بانکی استفاده می‌کنند. ما زیرساختی را با همکارانمان در بانک مرکزی با همکاری وزارتخانه‌ها مختلف طراحی کرده ایم، به این ترتیب که وقتی خریدی انجام می‌شود با حالت عادی تفاوتی حاصل نمی‌شود.

اگر خریدی ایجاد شود که بر کالا‌های اساسی یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد، در مرکز چک می‌شود که آیا آن شخص یارانه دارد یا خیر و طبیعتاً یک بخشی از هزینه از حساب شخصی کسر می‌شود و بخشی هم از حساب یارانه که برای این کار اختصاص داده شده است.

۱۵۱۵ دستگاه‌های پز در نانوایی‌های استان زنجان موجود است که در این طرح استفاده خواهد شد.

برای اجرای پایلوت کار‌های زیادی انجام شده است. از همکارانم در شرکت‌های پرداخت شکر می‌کنم که در این مدت با ما همکاری کردند و زیرساخت شبکه پرداخت را مجهز کردند. ما آمادگی داریم به محض اینکه اشکالات احتمالی برطرف شد، در کل کشور کار را عملیاتی کنیم.

آیا شبکه پرداخت کشور قدرت پردازش تعداد تراکنش‌های بالا در لحظه را دارد؟

محرمیان: شبکه پرداخت کشور قدرت پردازش تعداد تراکنش‌های بالا را در لحظه را دارد، به آن اندازه‌ای که این تراکنش‌ها به آن اضافه می‌کنند تراکنش جدیدی نخواهد بود، اما در مرکز تراکنش‌ها افزایش خواهد یافت، اما به معنای افزایش بار شدید بر روی شبکه نیست، بنابراین تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

آیا نیازی به افتتاح حساب جدید بانکی است؟

محرمیان: نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد برای خرید یارانه‌ای نیست. هیچ کارت جدید و افتتاح حساب مجدد نیاز نیست صورت گیرد. هماهنگی‌های لازم با وزارت ارتباطات انجام خواهد شد تا مشکل نانوایی‌هایی که دسترسی ضعیف ارتباطی دارند، برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین