کد خبر: ۷۷۰۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
پیش فروش یک خودروساز لغو شد

فروش خودرو در کارخانه ممنوع شد

وزیر صمت در نامه‌ای به رئیس سازمان حمایت دستور داد تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو که به حذف تدریجی قرعه‌کشی منجر می‌شود، عرضه خودرو از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام شود.
فروش خودرو در کارخانه ممنوع شد
آفتاب‌‌نیوز :

سید رضا فاطمی امین در نامه‌ای به عباس تابش(وی اخیرا استفعا کرد) رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور داد تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو که می‌تواند به حذف تدریجی قرعه کشی منجر شود، عرضه خودرو از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی صورت گیرد.

در نامه وزیر صمت آمده است: در اجرای بند ۵ از دستورات ابلاغی رییس جمهور (موضوع نامه شماره ۱۶۱۸۶۹ مورخ ۱۵/‏۱۴۰۰/۱۲) در خصوص نحوه عرضه خودرو به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم مبنی بر اینکه «ضمن حذف تدریجی روند قرعه کشی، با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) فوراً اصلاح و شفاف سازی لازم در آن صورت گیرد»، ضروری است تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو که می‌تواند به حذف تدریجی قرعه کشی منجر شود، تمهیدات لازم برای قرعه کشی متمرکز خودرو توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان حداکثر تا تاریخ ۲۵/‏۰۲/‏۱۴۰۱‬ فراهم شود و تمامی خودروساز‌ها از تاریخ ۱۸/‏۲/‏ ۱۴۰۱ هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی آن سازمان و صرفاً از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت مورد نظر، امکان عرضه عادلانه‌تر برای کلیه خودرو‌های تولیدی فراهم شود.

لازم به ذکر است، عرضه خودرو صرفاً از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی، جزو ضوابط توزیع و عرضه خودرو موضوع ماده ۵ قانون تعزیرات حکومتی محسوب می‌شود و هر گونه عرضه خودرو خارج از ضوابط مذکور به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب شده و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

پیش فروش یک خودروساز لغو شد

به دنبال تصمیم جدید وزارت صمت در مورد عرضه خودرو از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی، امروز طرح پیش‌فروش محصول فیدلیتی پرایم برای گروه خودروسازی بهمن‌موتور لغو شد.

بهمن‌موتور در اطلاعیه‌ای در این رابطه اعلام کرده است که با توجه به درخواست فوری وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه شماره ۶۰/۳۷۸۰۰ تاریخ ۱۴۰۱.۰۲.۱۷ مبنی بر توقف فروش محصول فیدلیتی مورخ روز جاری، ضمن پوزش از همه مشتریان، به استحضار می‌رساند که زمان عرضه این محصول متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین