کد خبر: ۷۷۰۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

طالبان: از مداخله در امور داخلی افغانستان دست بکشید

وزارت امر به معروف اعلام کرد اگر زنی حجاب را رعایت نکند بار نخست به او توصیه و تنبیه می‌شود و بار دوم او را احضار خواهند کرد و بار سوم به مدت ۳ روز زندانی و بار چهارم به دادگاه احضار خواهد شد.
طالبان: از مداخله در امور داخلی افغانستان دست بکشید
آفتاب‌‌نیوز :

«عاکف مهاجر» سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت موقت طالبان در پاسخ به واکنش‌های یوناما و دیگر سازمان‌های جهانی نسبت به طرح «حجاب اسلامی» این وزارتخانه اعلام کرد همانطور که دولت ما در قوانین کشورهای غربی مداخله نمی کند آنها هم از دخالت در امور داخلی افغانستان دست بردارند.

خبرگزاری «صدای افغان» وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت موقت طالبان با حضور مقام‌های این وزارتخانه طرح «حجاب اسلامی» را ارائه کرد.

بر اساس این دستورالعمل، زنان مکلف به پوشاندن صورت خود می باشند.

وزارت امر به معروف اعلام کرد اگر زنی حجاب را رعایت نکند بار نخست به او توصیه و تنبیه می شود و بار دوم او را احضار خواهند کرد و بار سوم به مدت ۳ روز زندانی و بار چهارم به دادگاه احضار خواهد شد.

همچنین در این دستور گفته شده زنانی که در نهاد های دولتی کار می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند، اخراج می‌شوند. برخورد با زنان بی حجاب از امروز و توسط کارمندان وزارت امر به معروف آغاز شده است.

«عاکف مهاجر» سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت موقت طالبان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: حجاب اسلامی یعنی لباسی که زنان در آن محفوظ باشند.

وی با اشاره به اینکه حجاب اسلامی تنها برقع نیست افزود: برقع یا چادر و لباس های دیگری که زنان می پوشند اگر مناسب باشد هم حجاب اسلامی محسوب می شود.

این مقام افغان همچنین تصریح کرد: هر کشور قوانین خود را دارد و جهان هم به قوانین دیگر کشورها احترام می گذارد.

وی با اشاره به اینکه چرا جهان قانون اسلامی، نظام اسلامی و حکم اسلامی را قبول نمی کند، گفت: در دانمارک، فرانسه و دیگر کشورهای غربی حجاب ممنوع اعلام شده است و آن کشورها این موضوع را پذیرفتند؛ اما با کشورهای اسلامی و به خصوص با دولت موقت طالبان و مردم افغانستان برخورد دوگانه صورت می گیرد.

او از تمام سازمان های جهانی و حقوق بشری خواست که به قوانین اسلامی و افغانستانی احترام گذاشته و آن را قبول کنند.

مهاجر با اشاره به نگرانی های سازمان ملل و دیگر سازمان های حقوق بشری به خاطر تعطیلی مدارس دخترانه از کلاس ششم به بالا گفت: در حال حاضر مدارس دخترانه تعطیل است و طرح هایی در حال اجرایی شدن است تا به زودی مدارس به روی دختران باز شود.

وی در پایان سخنان خود افزود: همان گونه که دولت موقت طالبان در قوانین کشورهای غربی مداخله نمی کند آنها هم باید از مداخله در امور داخلی افغانستان دست بکشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین