کد خبر: ۷۷۱۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

آمریکا از امکان انتقال نفت از نفت‌کش "صافر" از اوایل ژوئن خبر داد

فرستاده آمریکا به یمن اعلام کرد که عملیات انتقال نفت از نفت‌کش "صافر" به یک کشتی موقت می‌تواند از اوایل ژوئن آتی آغاز شود.
آمریکا از امکان انتقال نفت از نفت‌کش
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه آمریکا در سایت خود اعلام کرد که تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن اعلام کرد: عملیات انتقال نفت از نفت‌کش "صافر" به یک کشتی موقت می‌تواند از اوایل ژوئن آتی آغاز شود.

لیندرکینگ در ادامه از کسانی که امروز تعهد دادند از طرح سازمان ملل برای تامین مبلغ ۱۴۴ میلیون دلار جهت پایان دادن به خطر نفت‌کش صافر حمایت می‌کنند، تشکر کرد.

به گزارش سایت النشره، همچنین فرستاده آمریکا به یمن برخی طرف‌های حامی در حوزه خلیج فارس و منطقه و بیرون آن از جمله طرف‌های موثر و ویژه را تشویق کرد از فرصت استفاده کرده و به آنها ملحق شده و اقدامات فوری را در پیش بگیرند.

سازمان ملل در کنفرانسی که در شهر لاهه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی لازم برای مقابله با خطر نشت نفت از مخزن شناور نفت‌کش صافر برگزار شد، اعلام کرد، مبلغ ۳۸ میلیون دلار برای مقابله با خطر مخزن نفت‌کش صافر جمع‌آوری شد.

سازمان ملل در تلاش است جهت اجرای طرح خود مبلغ ۱۴۴ میلیون دلار را جمع‌آوری کند که ۸۰ میلیون دلار آن به اجرای عملیات فوق‌العاده پهلو گرفتن یک کشتی موقت جایگزین اختصاص می‌یابد.

صافر یک کشتی شناور برای ذخیره‌سازی و تخلیه نفت است که در هشت کیلومتری شمال غرب بندر راس عیسی در شهر حدیده پهلو گرفته است و به دلیل اینکه از سال ۲۰۱۵ تعمیر نشده است، نفت خام و گازهای متصاعد از آن به منزله تهدیدی جدی برای منطقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین