کد خبر: ۷۷۱۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷

هزینه حذف گاز روسیه برای اروپا

یک گزارش جدید نشان داد برنامه فعلی اتحادیه اروپا برای حذف وابستگی به گاز روسیه از طریق استفاده از منابع دیگر، حداکثر ۲۱۴ میلیارد دلار بیشتر از برنامه ریزی اولیه هزینه خواهد داشت.
هزینه حذف گاز روسیه برای اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

برنامه کمیسیون اروپا با عنوان "توانمندسازی دوباره اتحادیه اروپا"، برای بی نیاز کردن اروپا از سوختهای فسیلی روسیه پیش از سال ۲۰۳۰، شامل متنوع سازی تامین گاز، سرعت بخشیدن به تولید گازهای تجدیدپذیر، افزایش تولید برق از تجدیدپذیرها و استفاده از منابع دیگری بجز گاز در گرمایش و تولید برق است. طبق اعلام کمیسیون اروپا، تمهیدات مذکور، تقاضای اتحادیه اروپا برای گاز روسیه را به میزان دو سوم پیش از پایان سال ۲۰۲۲ کاهش می‌دهد.

بنا بر گزارش اندیشکده اقلیمی "امبر اند گلوبال ویتنس"، برنامه فعلی اتحادیه اروپا برای استفاده از گاز، به دلیل قیمت بالای گاز، ممکن است ۲۶۴ میلیارد دلار (۲۵۰ میلیارد یورو) به هزینه انرژی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۳۰ اضافه کند. این برنامه تنها هزینه را به میزان ۴۹ میلیارد دلار (۴۷ میلیارد یورو) کاهش می دهد که همچنان ۲۱۴ میلیارد دلار (۲۰۳ میلیارد یورو) بالاتر از پیش بینی اولیه کمیسیون خواهد بود. و در حالی که برنامه کمیسیون اروپا کاهش وابستگی به واردات گاز روسیه را هدف گرفته است، اروپا همچنان شدیدا متکی به گاز خواهد بود که این منطقه را در معرض ۳۴ میلیارد یورو افزایش هزینه بر اساس پیش بینی قیمت ۲۰۳۰، یا ۲۰۳ میلیارد یورو افزایش هزینه بر اساس قیمت فعلی گاز، قرار می دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، انتظار می‌رود کمیسیون اروپا هفته آینده جزییات این برنامه را که تصور می‌رود تجدیدپذیرها در آن نقش برجسته‌ای دارند، اعلام کند و در راستای طرح افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه و سرعت بخشیدن به گذار انرژی، پیشنهاد کند صدور مجوز برای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر سریع‌تر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین