کد خبر: ۷۷۱۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸

اعترافات قاتل خبرنگار الجزیره

نظامیان اسرائیلی روز چهارشنبه گذشته در یورش به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، به شهادت رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را نیز زخمی کردند.
اعترافات قاتل خبرنگار الجزیره
آفتاب‌‌نیوز :

یک نظامی اسرائیل اعتراف کرده که با سلاح مجهز به دوربین تلسکوپی به سمت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره شلیک کرده است.

به گزارش روزنامه «هاآرتص» به نقل از یک مقام اسرائیل که نام وی فاش نشده، نوشت، یک نظامی اسرائیل اعتراف کرده به سمت منطقه‌ای که «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شهید الجزیره در آن قرار داشته تیراندازی کرده است.

بر اساس این گزارش، این مقام اسرائیل ضمن اعلام اینکه این شلیک از فاصله ۱۹۰ متری صورت گرفته، مدعی شد، نظامی مذکور طی بازجویی گفته ابوعاقله را ندیده و نمی‌دانسته که به سمت وی شلیک می‌کند.

این مسؤول تأکید کرد، نظامی یاد شده هنگام تیراندازی در خودروی جیپ نشسته بوده و سلاح وی مجهز به دوربین تلسکوپی بوده است.

در همین زمینه روزنامه «یدیعوت آحارونوت» هم نوشت، تحقیقاتی که اسرائیل انجام داده، نشان می‌دهد وی با گلوله تک تیرانداز اسرائیلی کشته شده است.

نظامیان اسرائیلی روز چهارشنبه گذشته در یورش به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت ، به قتل رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را نیز زخمی کردند.

ترور این خبرنگار باسابقه فلسطینی با موجی از محکومیت‌ها در جهان همراه شد و واکنش‌ها هنوز هم ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین