کد خبر: ۷۷۱۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

اطلاعیه‌ای درباره جعلیات منتشرشده به نام شهید مطهری

انتشارات صدرا که مرکزیت نشر آثار شهید مطهری را بر عهده دارد، نسبت به آن‌چه "مشاهده کتاب‌های جعلی با عناوین جعلی به نام استاد مطهری در نمایشگاه کتاب تهران" عنوان کرده واکنش نشان داد.
اطلاعیه‌ای درباره جعلیات منتشرشده به نام شهید مطهری
آفتاب‌‌نیوز :

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

«باتوجه به این‌که امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برخی کتاب‌های جعلی با عناوین جعلی به نام استاد مطهری مشاهده شد، به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، کتاب‌های استاد شهید آیت‌الله مطهری صرفاً توسط انتشارات صدرا که خود آن شهید در سال ۱۳۵۷ برای تمرکز و انتظام یافتن آثارشان تأسیس کردند، منتشر می‌شود.

مشاهده شده‌است که برخی افراد غیرمسئول دست به کتاب‌سازی زده و تحت عنوان «دوره مطالعاتی بینش مطهر» هر چند صفحه از یک کتاب را به سلیقه خود و گاهی با حذف و تقطیع، در کنار بخش‌هایی از کتاب‌های دیگر قرار داده و با یک نام جعلی به نام استاد مطهری، منتشر کرده‌اند و متأسفانه مسئولان مربوط غافلگیر شده‌اند.

مثلاً بخشی از کتاب «عدل الهی» را به‌طور ناقص و تقطیع‌شده در کنار بخشی از کتاب «انسان و سرنوشت» قرار داده و کتابی با نام جعلی «عقل و قدَر» به نام استاد منتشر کرده‌اند. یا با تقطیع و مثله کردن کتاب‌های «مسئله حجاب» و «نظام حقوق زن در اسلام» کتابی با نام جعلی «حقوق زن و مرد» به نام استاد منتشر کرده‌اند. بدیهی‌ست که کسی حق ندارد آثار یک مؤلف را ولو سال‌ها از انتشار آن گذشته باشد، قطعه‌قطعه کند و مطابق میل خود کنار هم قرار دهد و یک نام برای آن جعل کند. این یعنی نقض حقوق معنوی مؤلف.

این کتاب‌سازی‌ها علاوه بر نقض حقوق معنوی استاد مطهری، آسیب جدی به نظم موجود در آثار ایشان می‌زند و موجب سردرگمی مردم و فراموشی آثار اصلی استاد که به‌شدت مورد تأکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده‌است، می‌شود.

این انتشارات همواره مشوق طرح‌های دوره مطالعاتی آثار استاد مطهری بوده و اکنون نیز با طرح‌های مطالعاتی که منابع آن‌ها آثار اصلی آن متفکر شهید است همکاری نزدیک دارد، همچنان که اپلیکیشن رایگان آثار استاد با مجوز انتشارات صدرا تولید شده‌است که ممکن است علاوه بر کتاب‌های کاغذی در این دوره‌های مطالعاتی مورد استفاده قرار گیرد. به این برادران نیز توصیه می‌کنیم که آثار واقعی استاد را منبع قرار دهند تا ان‌شاءالله نیازی به اقدام قانونی نباشد.

بدین‌وسیله به آگاهی ملت شریف و علاقه‌مندان آثار آیت‌الله مطهری می‌رساند کتاب‌های مجعول مذکور معتبر نیست و آثار اصلی و اصیل آن اسلام‌شناس فرزانه صرفاً توسط «انتشارات صدرا» که خود استاد شهید مؤسس آن بوده‌اند، منتشر می‌شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین