کد خبر: ۷۷۲۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

آوایی: مردم ایران شایسته ⁧‫بی‌آبی‬⁩ و ⁧‫بی‌هوایی‬⁩ نیستند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت. دولت باید برنامه جامعی برای مقابله با ریزگردها تهیه کرده و ز طریق مذاکرات هدفمند با عراق جهت کنترل کانون‌های ریزگردها در خارج کشور مقابله کند.مسئولان بدانند مردم مظلوم ایران شایسته ⁧‫بی‌آبی‬⁩ و ⁧‫بی‌هوایی‬⁩ نیستند.
آوایی: مردم ایران شایسته ⁧‫بی‌آبی‬⁩ و ⁧‫بی‌هوایی‬⁩ نیستند
آفتاب‌‌نیوز :

احمد آوایی نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا در پی ورود توده گرد و غبار به کشور در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«مردم حق ⁧‫هوای پاک‬⁩ دارند برای تنفس سالم! در زمینه آلودگی مداوم هوای اکثر مناطق ایران، انفعال دستگاه دیپلماسی در راستای عدم جلوگیری از سدسازی‌های جدید ترکیه که باعث کاهش قابل توجه حق‌آبه دجله و فرات و خشکی تالاب استراتژیک هورالعظیم شده و همچنین ضعف در ⁧‫مدیریت منابع آبی کشور‬⁩ که منشا ریزگردهای داخلی بوده، کاملا مشهود است. دولت باید برنامه جامعی برای مقابله با ریزگردها تهیه نموده و از سوی دیگر از طریق مذاکرات هدفمند با عراق جهت کنترل کانون‌های ریزگردها در خارج کشور مقابله نماید. مسئولان بدانند مردم مظلوم ایران شایسته ⁧‫بی‌آبی‬⁩ و ⁧‫بی‌هوایی‬⁩ نیستند!»

از چند روز گذشته ورود توده گرد و غبار به کشور باعث آلودگی هوا شده است تا جایی که روز گذشته ادارات، دانشگاه ها و مدارس تعطیل شد و امروز نیز مدارس را به تعطیلی کشاند.

همچنین صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت و گو با ایسنا از ورود توده جدید گرد و خاک به غرب و جنوب غرب کشور طی روز جمعه (۳۰ اردیبهشت ماه) خبر داد و گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، گردوخاک منتقل شده از کشور عراق امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور در بوشهر و خلیج فارس همچنین استان‌های البرز و تهران را فراگرفته است که در این مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم بود. در روز جمعه(۳۰ اردیبهشت) دوباره با شکل‌گیری گردوخاک روی عراق، شرایط برای انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور مهیا می‌شود.

صبح امروز سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، با اشاره به افزایش آلایندگی‌ها و گرد و غبار در استان‌های مختلف کشور بویژه استان خوزستان، اظهار داشت: حل ریشه ای این موضوع نیازمند همکاری با کشورهای منطقه و همسایه است.

بر همین اساس رئیس جمهور به سازمان محیط زیست مأموریت داد با همکاری وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط، از طریق رایزنی با کشورهای همسایه مشکل آلایندگی هوا را حل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین