کد خبر: ۷۷۲۳۴۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴
ورزشکارانی که ایران را ترک کرده‌اند، گفتند که پشیمان شده‌اند

معروف: هیچ مشکلی برای ورود به ایران نداشتم

کاپیتان تیم والیبال پیکان گفت: تعداد ورزشکارانی که ایران را ترک کرده اند آنقدر زیاد نیست که بخواهیم این قضیه را مهم جلوه دهیم.
معروف: هیچ مشکلی برای ورود به ایران نداشتم
آفتاب‌‌نیوز :

سعید معروف کاپیتان تیم والیبال پیکان پس از قهرمانی تیمش در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا در مورد چند سال دوری از ایران اظهار داشت: نقل قول‌هایی که مطرح می‌شود تا زمانی که ثابت نشده سندیت ندارد و ساخته ذهن اشخاص است. من هیچ مشکلی برای ورود به ایران نداشتم و تنها به خاطر کرونا از ایران دور بودم سپس تصمیم گرفتم که دیگر در تیم ملی بازی نکنم و برای آینده‌ام برنامه ریزی داشته باشم. اهمیتی ندارد که چه کسی در این مورد چه چیزی می‌گوید من برای همیشه قسمتی از والیبال خواهم بود.

کاپیتان تیم والیبال پیکان در مورد قهرمانی تیمش در مسابقات باشگاه‌های آسیا گفت: هر تیمی که وارد فینال میشود ۵۰ درصد شانس قهرمانی دارد. ما پیش بینی بازی سختی را مقابل سانتوری می‌کردیم، ولی به بهترین شکل ممکن بازی را به پایان بردیم. خوشحالم که شرمنده مردم نشدیم.

معروف در مورد اینکه سال‌ها از رسانه‌ها دور بوده است اظهار داشت: آشتی و قهری در کار نبود و من تنها سعی کردم از فضای رسانه‌ها دور باشم. همیشه از تیم ملی والیبال توقعات بالایی وجود داشته و سنگینی این توقعات بیشتر بر روی دوش بازیکنان قدیمی بوده است. من نیز به عنوان کاپیتان مجبور بودم که پاسخگو باشم. تیم ملی والیبال به همان اندازه که طرفدار دارد، دشمن هم دارد. دور بودن از رسانه‌ها برای من به معنای دور بودن تیم ملی از حاشیه‌ها بوده است. من نمی‌خواستم ذهنم درگیر حاشیه‌ها شود و خوشبختانه نتیجه مثبتی هم از این قضیه گرفتم. من از تیم ملی والیبال خداحافظی کرده‌ام، ولی این به معنای خداحافظی از والیبال نیست و ممکن است تا چند سال در تیم‌های مختلف از جمله تیم‌های ایرانی بازی کنم. خوشبختانه دیگر فشار بازی‌های ملی را روی دوشم احساس نمی‌کنم و سبک شده‌ام.

کاپیتان پیشین تیم ملی در مورد خداحافظی از بازی‌های ملی تصریح کرد‌: مدت‌ها روی این قضیه فکر کرده بودم و خداحافظی از تیم ملی کاملاً منطقی بود. برنامه من این بود که پس از المپیک بازی‌های ملی را کنار بگذارم که همین کار را نیز انجام دادم. نسل بعدی والیبال ایران جوانان خوبی هستند که باید از آن‌ها حمایت کنیم. آن‌ها حتی ممکن است بهتر از نسل‌های قبلی هم نتیجه بگیرند و دیگر نیازی به سعید معروف نخواهد بود.

وی ادامه داد: دوست دارم در والیبال فعال باشم، ولی نقشه خاصی برای دوران بازنشستگی ندارم. تا جایی که بدنم جواب دهد بازی خواهم کرد، سپس باید صبر کنم و شرایط را بسنجم و ببینم می‌توانم در عرصه مربیگری هم وارد شوم یا نه.

معروف در مورد این که سال‌ها شایعه باندبازی و بازیکن سالاری در تیم ملی والیبال مطرح بوده گفت: در مورد باند بازی در تیم ملی صحبت‌های زیادی مطرح شده است، ولی مسیر تیم ملی در سال‌های اخیر کاملا موفق بوده است. من در مصاحبه با سایت فدراسیون جهانی والیبال، مهمترین دستاورد والیبال ایران را اشتیاق مردم به این رشته عنوان کردم. مردم ما از کودک ۵ ساله تا پیرزن ۸۰ ساله به والیبال علاقه‌مند شده‌اند که این نشان دهنده سلامت تیم ملی والیبال است. اگر والیبال فاسد بود اینقدر جذابیت ایجاد نمی‌شد. تیم ما آنقدر سالم فعالیت کرد که این انرژی مثبت از تلویزیون به مردم انتقال داده شد. خیلی خیلی خنده‌دار است که یک بازیکن در تیم ملی چنان قدرتی داشته باشد که باند بازی کند و مافیا داشته باشد.

کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال ادامه داد: هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی از دوری خانواده خود گلایه و شکایت نکردند این در حالی است که بازیکنان ملی‌پوش ایران برخلاف سایر کشور‌های دنیا حقوقی بابت حضور در تیم ملی نمی‌گیرند. ما با سلامت کامل کار کردیم و کسانی که این شایعات را ساختند به خدایی می‌سپارم که شاهد کار ما بوده است. ما سالم‌ترین تیم ملی را داشتیم.

معروف در مورد پاسور‌هایی که قرار است جانشین او شوند، گفت: در این چند سال پاسور‌های دوم در تیم ملی تغییرات زیادی داشتند. مهدی مهدوی، فرهاد سال افزون، طاهر وادی و جواد کریمی به عنوان پاسور دوم در تیم ملی حضور داشتند. در حال حاضر نیز بیشتر توجهات به جواد کریمی است. من همچنین شنیده‌ام که پاسور‌های خوبی در لیگ والیبال ایران بازی می‌کند. در حال حاضر نسل خوب و مستعدی داریم و باید دید فدراسیون و مربیان ایرانی چه برنامه‌ای برای آن‌ها دارند، چون همه چیز به استعداد شخصی بازیکنان بستگی ندارد. اگر حمایت‌ها از نسل فعلی صورت نگیرد، باید چند سالی، افت والیبال را تحمل کنیم. در مورد حضور مربی ایرانی در تیم ملی والیبال نیز نظری ندارم.

معروف در مورد مهاجرت برخی ورزشکاران ملی به سایر کشور‌ها تاکید کرد: تمام ورزشکارانی که ایران را ترک کرده‌اند پس از مدتی گفتند که پشیمان شده‌اند. یکی از سخت‌ترین کار‌ها بازی کردن با پرچم کشوری دیگر است. تعداد ورزشکارانی که ایران را ترک کرده اند آنقدر زیاد نیست که بخواهیم این قضیه را مهم جلوه دهیم، ولی همه آن‌ها دوست دارند در کشور خودشان بازی کنند. متاسفانه مشکلات اقتصادی در کشور ما مردم را به سختی انداخته و ورزشکاران نیز جزئی از همین مردمی هستند که دچار سختی شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین