کد خبر: ۷۷۲۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
باید همزمان از ظرفیت‌های بین المللی استفاده می‌شد

رییس محیط زیست: امیدواریم توله سوم یوز حفظ شود

رییس سازمان محیط زیست قرارگیری مرجع تنوع زیستی در سازمان جهاد کشاورزی را خلاف اهداف آن دانسته و ابراز داشت: امیدواریم توله سوم یوزپلنگ تازه متولد شده حفظ شود.
رییس محیط زیست: امیدواریم توله سوم یوز حفظ شود
آفتاب‌‌نیوز :

علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست در همایش بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی، گفت: ما همیشه در تنوع زیستی همیشه چالش‌ها را تصویر می‌کشیم ولی باید راهکارها را بیان کنیم و تگر سازمان هم به بیان چالش بپردازد پذیرفته نیست.

 وی با بیان اینکه دبیرخانه تنوع زیستی روزهای خوبی را سپری می‌کند، ابراز داشت: بیش از ۳۰ آیه قران کریم درباره تنوع زیستی است. و این نشانگر این است که خداوند می‌خواهد ما معرفت پیدا کنیم.

سلاجقه گفت: دستکاری در طبیعت بی‌تقوایی و جرم است و آثار آن را می‌بینیم. و نتیجه آن عدم امنیت غذایی و کمبود آب است.

وی با اشاره به اینکه تنوع زیستی کشور در معرض خطر است و قرارگیری دبیرخانه تنوع زیستی کشور در وزارت کشاورزی را خلاف دانسته و گفت: می‌خواهیم مرجعیت تنوع زیستی به سازمان محیط زیست بازگردد تا دستوردهای آن به جایگاه اصلی‌اش مورد توجه قرار گیرد.

سلاجقه محصولات جهاد کشاورزی را حاصل مصنوعی تنوع زیستی عنوان کرد و گفت: باید این مرجعیت در جهت اهداف محیط زیست باز گردد. و سازمان باید چتر حمایتی خودش را داشته باشد چون ما کشوری هستیم که تنوع زیستی اش در همه حوزه ها بی‌نظیر است، تنوع زیستی ما باید ارزش گذاری اقتصادی شود.

رییس سازمان محیط زیست درباره فرآیند یوزپلنگ آسیایی و تکثیر آن گفت: ما از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کردیم و ناچاریم در شرایط در معرض انقراض گونه ها را در شرایط اسارت و به صورت علمی نگاه داریم. و این آزمایش‌ها چه مثبت و چه منفی برای ما دستاورد است.

وی با بیان اینکه کمیته حقیقت یاب قصورات در پروژه تکثیر در اسارات را براورد خواهد کرد. گفت: اما باید همه کسانیکه این فرایند علمی را دنبال می‌کنند، تشکر کنیم و منصفانه قضاوت کنیم.

سلاجقه رفتارشناسی و روانشناسی حیات وحش را از جمله دستاوردهای قابل مطالعه در این پروژه دانست و ابراز امیدواری کرد که توله سوم حفظ شود.

به گفته وی در این فرایند کسی قصوری نداشته است و باید همزمان از ظرفیت‌های بین المللی استفاده می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین