کد خبر: ۷۷۲۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

واکنش درخشان و پنجعلی به اتفاقات تبریز

دو پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از اتفاقات ورزشگاه یادگار امام به شدت انتقاد کردند.
واکنش درخشان و پنجعلی به اتفاقات تبریز
آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در تبریز به علت پرتاب اشیاء به زمین و وقفه‌های متوالی مسابقه، با تصمیم داور و ناظر مسابقه، نیمه تمام ماند. اتفاقات عجیبی که باعث انتقادات اهالی و پیشکسوتان فوتبال شد. محمد پنجعلی و حمید درخشان دو کاپیتان پیشین و پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا، نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند.

محمد پنجعلی در این رابطه اظهار کرد: دلیل به وجود آمدن این حواشی را نفهمیدیم. بازی مساوی دنبال می‌شد اما در آن جو هیچ امنیتی وجود نداشت. چنین صحنه‌های برای بازیکنان درون زمین خطرناک است و ممکن بود اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد. این اتفاقات روی اعصاب بازیکنان پرسپولیس بود و نمی‌شد در آن جو بازی کرد که هواداران اجازه بازی نمی‌دادند. البته تعدادی افراد در ورزشگاه این کار را انجام دادند که به پای هواداران تراکتور نوشته شد.

او درباره واکنش امید عالیشاه به پرتاب اشیاه به درون زمین گفت: هر کسی ظرفیتی دارد و به هر حال انسان است و تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چگونه باید جو را آرام کند؟ در آن جو سنگین مسئولان باید کنترل می‌کردند. یک نفر کاری نمی‌تواند انجام دهد و نباید تقصیر را گردن امید عالیشاه بیندازند. مسئولان باید جلوگیری کنند و اگر برخورد نکنند ممکن است دوباره چنین اتفاقاتی تکرار شود. در همه جای دنیا ورزشگاه‌ها پر می‌شود اما دغدغه ما این است ورزشگاه‌ها پر نشود.

این پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: باید بتوانند کنترل کنند. آن جو وحشتناک باعث شد بازی ادامه پیدا نکرد. با این حال رامین رضاییان التماس می‌کرد اما او را آنقدر زدند که فراری شد. معتقدم این کار برخی افراد انگشت نما است. مردم آذربایجان مهمان نواز هستند و این مسائل عجیب بود. این فوتبال است و تمام می‌شود اما باید به مهمان‌ها نگاه بهتری شود. این‌ها مشکلاتی است که به وجود آمده و بیش از حد همه چیز را حساس کرده‌اند. باید برخی طرفداران توجیه شوند. فقط خود آن‌ها می‌توانند جلوی این اتفاقات را بگیرند. احساسات جوانان باید کنترل شود چون همه با هم دوست هستیم.

هم‌چنین حمید درخشان درباره این اتفاقات بیان کرد: در فوتبال این مسائل قشنگ نیستند. دیگر خانواده‌ها هم نگران می‌شود از این‌که بچه‌های‌شان به ورزشگاه‌ها بیایند. در دنیا شعار می‌دهیم که بهترین تماشاگران را داریم اما می‌بینیم در عملکرد خلاف آن عمل می‌کنیم. این‌ها در دنیا و آسیا دیده می‌شود و لطمه‌های بزرگی می‌خوریم. کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این مسائل بسیار تاکید دارد و بسیار نقطه بین و نکته سنج است مطمئن باشید این اتفاقات بار منفی برای‌مان دارد. این مسائل باعث می‌شود محرومیت‌های سنگینی برای فوتبال ایران به وجود بیاید.

او درباره برخورد بازیکنان پرسپولیس نسبت به این اتفاقات بیان کرد: یک بازیکن در آن فشار و در آن جو باید چه کار کند؟ در زمین درگیر می‌شود و ضربان قلب بالا می‌رود. اینگونه نیست که بازیکن بتواند در این شرایط خودش را کنترل کند چون او هم انسان است. این شرایط خاص است و تصمیم‌گیری راحت نیست. درست است باید کاپیتان تیم مراعات می‌کرد اما باید سقف و حدی هم برایش قائل باشیم.

این پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: چند مورد چنین اتفاقی رخ داد. طبیعی است عالیشاه نتوانست زیر فشار خودش را نگه دارد. باید به هواداران نگاه کنیم و به تماشاگران بگوییم این کار درست نیست. چطور می‌شود به سر مربی ضربه می‌زنند؟ گل محمدی بازیکن ملی بوده و مربی قابل احترامی است. همه چیز را فراموش می‌کنیم و زیر پا می‌گذاریم. باید یک بازنگری در این روند داشته باشیم. اختیارات تماشاگران تا چه حدی باید باشد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین