کد خبر: ۷۷۲۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

گرد و غبار در آبادان به ۱۸ برابر حدمجاز رسید

میزان غلظت گرد و غبار در آبادان در پی ورود توده ریزگرد به خوزستان، به ۱۸ برابر حدمجاز رسید.
گرد و غبار در آبادان به ۱۸ برابر حدمجاز رسید
آفتاب‌‌نیوز :

غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۱۷ روز دوشنبه در هوای آبادان ۲ هزار و ۶۴۲ میکروگرم برمترمکعب گزارش شد.

گرد و غبار شدید در حالی آبادان را فراگرفته که ظهر امروز فروریختن بخشی از یک ساختمان ۱۰ طبقه در این شهر، پنج کشته و ۲۵ زخمی به دنبال داشته است. عملیات نجات بخشی همچنان ادامه دارد.

گزارش‌ها حاکی است که گرد و غبار در خرمشهر نیز با غلظت بالا رخ داده، اما داده‌ای از میزان آلودگی این شهر در آمار اعلامی و سامانه پایش کیفی هوای کشور، دست نیست.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین میزان غلظت گرد و غبار را در این مدت در اهواز ۱۹۷، اندیمشک ۱۵۳، بندر امام خمینی(ره)۱۷۳، حمیدیه ۱۸۱ ، شوش ۲۰۰ و شوشتر ۱۷۱ گزارش کرده است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

سامانه پایش کیفی هوای کشور نیز در ساعت ۱۸ امروز شاخص کیفی هوای آبادان را ۵۰۰ در شرایط خطرناک، شاخص کیفی هوای مسجدسلیمان را در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و شاخص کیفی هوای شهرهای اندیمشک، اهواز، بندرامام خمینی(ره)، سوسنگرد، شادگان، شوش، شوشتر را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرده است.

هواشناسی خوزستان، گرد و غبار محلی و وزش باد شدید از اواسط وقت امروز دوشنبه تا روز سه شنبه، همچنین وقوع گرد و غبار با منشاء کشور عراق از امروز تا روز چهارشنبه را پیش بینی کرده است.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشاء بیشتر آنها را کشورهای عراق و سوریه اعلام کرده است.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد. همچنین به دلیل تداوم گرد و غبار ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات درنظر گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین