کد خبر: ۷۷۲۸۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸

مدارس و ادارات کدام شهرها تعطیل شد؟

حجم متراکمی از ریزگرد در موج جدید توفان غبار، مدارس تعدادی از استان‌ها به ویژه عمدتا غربی کشور را به تعطیلی کشاند.
مدارس و ادارات کدام شهرها تعطیل شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجم متراکمی از ریزگرد در موج جدید توفان غبار که از چند روز پیش آسمان استان‌های غربی را آجری کرده و دید افقی را به طرز کم سابقه‌ای کاهش داده بود، مدارس پایتخت و استان‌های عمدتا غربی کشور را به تعطیلی کشاند.

‌با تشدید پدیده گرد و غبار در استان‌ها، نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا در نقاط مختلف کشور که درگیر این پدیده شده اند، برگزار و تصمیمات لازم برای حفظ سلامت مردم گرفته شده است.

مدارس استان تهران تعطیل است

استانداری تهران از تعطیلی مدارس این استان در روز سه‌شنبه سوم خرداد به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

عابد ملکی با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: با توجه به ورود توده گرد و غبار از غرب کشور و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر قرار گرفتن وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم تمامی مدارس استان سه شنبه سوم خرداد ماه در همه مقاطع تعطیل خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به ایام امتحانات دانش آموزان؛ برنامه جایگزین امتحانات توسط آموزش و پرورش متعاقبا اعلام می‌شود.

تمام مدارس البرز تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی در این استان سه شنبه سوم خرداد به علت آلودگی هوا خبر داد.

محمد رضا فلاح نژاد افزود: تمام مدارس در شهرستان‌های استان البرز تعطیل خواهد بود. این آلودگی هوا با منشا ریز گرد‌های خارجی بوده و استمرار دارد.

گرد و خاک مدارس و ادارات کردستان را تعطیل کرد

استانداری کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به ورود توده گرد و خاک و آلودگی هوا، تمام ادارات و سازمان‌های دولتی، مدارس و مراکز آموزش عالی سراسر استان سه شنبه سوم خرداد ماه تعطیل هستند.

به دنبال هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر سطح نارنجی و تداوم آلودگی هوا، سه شنبه سوم خرداد ماه، تمامی ادارات، سازمان‌های دولتی، بانک ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر استان کردستان تعطیل اعلام شد.

پیرو هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی مبنی بر تداوم آلودگی هوا، به پیشنهاد مدیر کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، با تصویب ستاد مدیریت بحران استان تمامی ادارات، سازمان ها، بانک ها، دانشگاه‌ها و

مراکز آموزش عالی و تمام مدارس شهری و روستای در دو نوبت صبح و عصر سراسر استان به جز دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان و مراکز درمانی روز سه شنبه سوم خرداد ماه تعطیل اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است تمام امتحانات دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی در روز سه شنبه سوم خرداد ماه لغو و با اعلام آموزش و پرورش استان کردستان، زمان بعدی برگزاری آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

ادارات، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه روز سه‌شنبه تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان (سه شنبه) تعطیل اعلام می‌شود.

غلامرضا شهبازی اعلام کرد: همچنین همه ادارات استان (به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس ۱۱۵، خدمات شهری شهرداری ها، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها وآتش نشانی ها) در روز سه شنبه تعطیل است.

وی توصیه کرد که مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در شهر‌های بحرانی کلیه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

در این اطلاعیه آمده است: شهرستان‌هایی که شاخص آلودگی آن‌ها در وضعیت هشدار و اضطرار قرار دارد و گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند و مردم هم به پارک‌ها و پیاده روی نروند، زیرا مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در صورت ضرورت برای خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا، ماسک n۹۵ یا ماسک ffp۲، ffp۳ به همراه ماسک‌های سه لایه است.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین باتوجه به تداوم وضعیت آلودگی هوا و احتمال بالای ورود مستمر ریزگرد‌ها از مرز‌های غربی به استان، کارگروه شرایط اضطراری باهدف حفاظت از سلامت و بهداشت هم استانی‌ها به صورت مستمر، شرایط هوایی را بررسی و اطلاعات دقیق و قابل اتکا را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین دقت در اختیار مردم قرار می‌دهد تا امکان برنامه ریزی مناسب برای آن‌ها وجود داشته باشد.

در پایان این اطلاعیه عنوان شده است: در خصوص نحوه فعالیت ادارات، مدارس و بانک‌ها متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. اعلام دیرهنگام برخی اطلاعیه‌ها هم تنها با هدف دستیابی به یک پیش بینی دقیق و مناسب با کمترین خطا است و تمام تلاش کارگروه مذکور حفاظت از سلامت، بهداشت و آرامش شهروندان استان است.

تعطیلی مدارس و ادارات خوزستان در روز سه شنبه

همه مقاطع تحصیلی و ادارات خوزستان در روز سه شنبه به دلیل گرد و غبار شدید تعطیل اعلام شد. کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، در پی وقوع گرد و غبار شدید تعطیلی سراسری مدارس و ادارات را در روز سه شنبه اعلام کرده است.

غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۱۹ امروز در شهرستان حمیدیه به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده که معادل ۶۷ برابر حدمجاز است. این میزان آخرین حد اندازه‌گیری ایستگاه‌های سنجش هوا است. حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

همچنین میزان گرد و غبار ۱۰ میکرون در همین زمان، در شهرستان‌های شادگان هفت هزار و ۵۱۶، آبادان ۶ هزار و ۲۵۶، اهواز پنج هزار و ۱۸۴، دشت آزادگان پنج هزار و ۱۴۳، بندرامام سه هزار و ۱۴۳، دزفول سه هزار و ۱۱۳، اندیمشک یک هزار و ۷۱۹، ماهشهر یک هزار و ۴۹۶، رامشیر ۱۵۱، شوش ۲ هزار و ۵۳۰، شوشتر ۲۷۸، گتوند ۱۴۲ و ایذه ۱۶۶ میکروگرم برمترمکعب گزارش شده است.

هواشناسی خوزستان، گرد و غبار محلی و وزش باد شدید از اواسط وقت امروز دوشنبه تا روز سه شنبه، همچنین وقوع گرد و غبار با منشاء کشور عراق از امروز تا روز چهارشنبه را پیش بینی کرده است.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشاء بیشتر آن‌ها را کشور‌های عراق و سوریه اعلام کرده است.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد.

همچنین به دلیل تداوم گرد و غبار ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات در نظر گرفت.

آلودگی هوا موجب تعطیلی مدارس و تاخیر ۲ ساعته آغاز کار ادارات استان همدان شد

اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با صدور اطلاعیه‌ای که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوا و مصوبات آن، اعلام کرد: فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است و حضور دانش آموزان تنها به منظور شرکت در آزمون‌های پایان سال در مدارس در همان ساعات آزمون می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است: به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و خدمات اضطراری در روز سه شنبه سوم خرداد با ۲ ساعت تاخیرآغاز می‌شود.

براساس اعلام اداره کل محیط زیست استان همدان، تمام دستگاه‌های اداری استان موظف هستند با درخواست مرخصی مادران باردار و مادران دارای کودکانی که به مهد کودک می‌روند در روز سه شنبه سوم خرداد ماه موافقت کنند.

همچنین تمام دستگاه‌های اداری استان مکلفند با درخواست مرخصی پرسنل دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی به تشخیص واحد مربوطه در روز سه شنبه سوم خردادماه جاری موافقت کنند.

بر اساس این اطلاعیه ماسک استاندارد توسط شهرداری به منظور نیرو‌های خدماتی و پاکبان‌ها توزیع شود همچنین همه برنامه ها، همایش‌ها و رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی از نیرو‌های نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

بر اساس مصوبه دیگر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان همدان، اقدامات عمرانی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود باید توسط شهرداری‌ها تعطیل شود.

همچنین، تمامی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ممنوع است و صدا و سیمای مرکز استان همدان باید نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کند.

همچنین نیرو‌های اورژانس به صورت آماده باش در چند نقطه از شهر قرار می‌گیرد و فعالیت واحد‌های دانه بندی و آسفالت در محدوده حریم شهر‌ها محدود می‌شود.

آلودگی هوا مدارس قزوین را تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان کلیه مدارس استان قزوین در روز سه‌شنبه سوم خرداد تعطیل است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری قزوین، محمدرضا علیمی در این باره اظهار داشت: بر اساس این مصوبه همه مدارس در مقطع تحصیلی پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان در روز سه شنبه سوم خرداد در سطح استان تعطیل و امتحانات به روز دیگری موکول شود. رعایت نکات ایمنی و عدم خروج غیر ضروری از منزل و همراه داشتن ماسک به تمامی افراد توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز گفت: علاوه بر موارد ذکر شده اقدامات عمرانی، راهسازی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود باید در داخل شهر توسط شهرداری‌ها تعطیل و صدا و سیمای مرکز استان و رسانه ها، نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کنند.

علیمی در پایان بر لزوم آماده باش اورژانس و جمعیت هلال احمر و مراکز درمانی هم تأکید کرد.

گرد و غبار مدارس و ادارات استان مرکزی را هم تعطیل کرد

همه مدارس استان مرکزی و تمامی ادارات به جز دستگاه‌های خدمت‌رسان در این استان به سبب گرد و غبار و آلودگی هوا سه شنبه تعطیل هستند.

 همه مدارس استان مرکزی و تمامی ادارات به جز دستگاه‌های خدمت‌رسان سه شنبه تعطیل اعلام شد.

با اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی وضعیت استان، همه مدارس استان در تمامی مقاطع، دانشگاه‌ها، ادارات و بانک‌ها به جز ادارات خدمات‌رسان سوم خرداد تعطیل اعلام شد.

براساس این اعلام تمامی ادارات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان سه‌شنبه به سبب افزایش ذرات گرد و غبار تعطیل است.

مهدی زندیه‌وکیلی، معاون عمرانی استاندار مرکزی و رئیس کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی در این باره گفت: به سبب نفوذ توده گرد و غبار در استان و بر اساس تصمیم کار‌گروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان سه‌شنبه سوم خردادماه تعطیل اعلام می‌شود. همچنین همه ادارات استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس ۱۱۵، خدمات شهری شهرداری‌ها، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها در روز سه شنبه تعطیل است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: بنابراین در چنین شرایطی توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان و سایر افراد تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند، همچنین از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز اجتناب شود.

گرد و غبار ادارات و مدارس ایلام را تعطیل کرد/ پرواز‌ها هم لغو شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام تعطیلی ادارات و مدارس و مراکز آموزش عالی در ایلام را اعلام کرد.

مجید بیگلریان اظهار داشت: باتوجه به غلظت بالای گرد و غبار و روند افزایشی آن و بنا بر مصوبه ستاد بحران استان، فعالیت مدارس، مراکز دانشگاهی، ادارات و بانک‌های استان امروز سه شنبه (۳ خرداد ماه ۱۴۰۱) تعطیل اعلام می‌شود.

به گفته مدیر کل بحران استانداری ایلام، این تعطیلی شامل دستگاه‌های خدمات رسان نمی‌شود.

وی با اشاره به برگزاری امتهانات نهایی (سراسری) گفت: مدارسی که امتحان سراسری نهایی دارند، امتحان آنان برگزار خواهد شد، اما مدارسی که امتحان نهایی (استانی) دارند، امتحان آنان به پنجشنبه (۵ خرداد ۱۴۰۱) موکول شده است.

بیگلریان خاطر نشان کرد: مدل‌ها و نقشه‌های جوی نشان می‌دهد هسته‌ی اولیه این توده دیشب در کشور عراق شکل گرفته است و با توجه با داده‌های هواشناسی شدیدتر از گردوخاک قبلی است و تا روز شنبه آینده در استان ایلام استمرار دارد.

پرواز‌های فرودگاه شهدای ایلام لغو شد

از سوی دیگر محمدجواد یگانه از لغو پرواز‌های فرودگاه شهدای ایلام خبر داد و اظهار داشت: به علت کاهش دید افقی و رعایت ایمنی پرواز‌های نوبت صبح و عصر فرودگاه شهدای ایلام لغو شده است.

به گفته مدیرکل فرودگاه شهدای ایلام با توجه به این که برابر اعلام هواشناسی استان ایلام تا روز شنبه هفته آینده استمرار گرد و غبار و غضلت آلودگی در آسمان استان ایلام پیش بینی شده است از مسافران ایلامی که قصد سفر از طریق هوایی را دارند، قبل از تهیه بلیط و یا حضور در فرودگاه شهدای ایلام نسبت به تماس با اطلاعات پرواز اقدام کنند تا موجب تردد بی مورد نشده و وضعیت پرواز‌ها را مطلع شوند.

آلودگی هوا مدارس ۵ شهر آذربایجان غربی را تعطیل کرد

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدارس نوبت صبح شهرستان‌های سردشت، بوکان، پیرانسهر، مهاباد و نواحی یک و دو ارومیه به دلیل آلودگی هوا در نوبت صبح امروز سه شنبه سوم خرداد تعطیل است.

زمان امتحانات امروز نیز با هماهنگی مدیران مدارس به دانش آموزان اعلام خواهد شد.

 طبق اعلام کمیته اضطرار و آلودگی هوای استان، آلودگی هوا در این شهرستان‌ها به شاخص خطرناک رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
2
شاخص هوای تبریز بالای 300 بود ولی هیچ تعطیلی حتی مدارس نیز اعلام نشد.واقعا نوبره
علوم تجربی متوسطه اول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
1
متوجه شدیم که انسان بالغ بجای شش آبشش دارد و برای همین مدارس تعطیل است اما ادارات باز است !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین