کد خبر: ۷۷۲۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

خروج استارباکس از روسیه پس از ۱۵ سال

شرکت کافی شاپ‌های زنجیره‌ای "استارباکس" آمریکا اعلام کرد که پس از ۱۵ سال فعالیت در روسیه این کشور را ترک می‌کند و به جمع چند شرکت خارجی همچون مک دونالد می‌پیوندد که فعالیتشان را در روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین پایان دادند.
خروج استارباکس از روسیه پس از ۱۵ سال
آفتاب‌‌نیوز :

 استارباکس ۱۳۰ شعبه و قریب به ۲۰۰۰ کارمند در روسیه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تصمیم استارباکس برای پایان دادن به فعالیتش در روسیه البته با رویکرد برخی دیگر از کمپانی‌های خارجی در این کشور متفاوت است.

مک دونالد اخیرا گفته بود که رستوران‌هایش در روسیه را به الکساندر گوور روسی می‌فروشد تا با نام جدید به فعالیتشان ادامه دهند اما همچنان علامت تجاری مک دونالد را داشته باشد درحالیکه شرکت خودرو سازی رونو فرانسه نیز سهام اصلی خود را در روسیه با امکان بازخرید سهام می‌فروشد.

در مارس سال جاری میلادی، استارباکس مغازه‌های خود را بست و تمامی فعالیت‌های تجاری‌اش را در روسیه از جمله انتقال محصولات به این کشور در پی حمله روسیه به اوکراین تعلیق کرد.

این شرکت که نخستین مغازه را در روسیه در ۲۰۰۷ تاسیس کرد گفته که به حمایت از کارمندانش در روسیه ادامه می‌دهد که شامل پرداخت حقوق برای شش ماه می‌شود.

این کمپانی جزئیاتی از تاثیر اقتصادی ناشی از خروج از روسیه را اعلام نکرده اما مک‌دونالد گفته که تعطیلی شعب آن در روسیه برایش در ابتدای امر ۱.۴ میلیارد دلار ضرر غیر نقدی در پی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین