کد خبر: ۷۷۳۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
رئیس پلیس فتا استان بوشهر:

نوجوان بوشهری برای بازی آنلاین حساب بانکی پدر را خالی کرد!

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کشف پرونده سرقت اینترنتی ۷۰۰ میلیون ریالی پسری از حساب پدرش برای خرید امتیاز بازی آنلاین خبر داد.
نوجوان بوشهری برای بازی آنلاین حساب بانکی پدر را خالی کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی قاسمی در تشریح این خبر اعلام داشت: که در پی مراجعه یکی از شهروندان و اظهار وی مبنی براینکه از حساب او از سوی فرد ناشناس به‌صورت اینترنتی در حدود ۷۰ میلیون تومان به سرقت رفته است، پرونده اولیه در این پلیس تشکیل و پیگیری تخصصی آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی، مشخص گردید که وجوه برداشت شده از حساب شاکی جهت خرید امتیازات خاص برای رفتن به مراحل بعدی و ارتقاء یک بازی آنلاین، هزینه شده و از سوی فردی صورت پذیرفته که دسترسی به مشخصات کامل حساب بانکی به‌خصوص رمزهای شخصی آن داشته است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: در نهایت با پی‌جویی ادله و سرنخ‌های دیجیتال گردآوری شده، محرز شد که برداشت اینترنتی از حساب شاکی از سوی فرزند نوجوانش صورت گرفته که باهماهنگی قضایی در این پلیس حاضر و اظهار داشت در زمانی‌که پدرم در حال استراحت بوده با استفاده از گوشی تلفن همراهش که مشخصات حساب نیز در آن ذخیره بود، در طول یکماه این میزان وجه را به‌صورت اینترنتی برای شرکت در بازی آنلاین، هزینه کرده و پیامک‌های تراکنش بانکی را از حافظه گوشی پدرم حذف کردم.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: والدین می‌بایست در هنگام فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی در کنار فرزندان‌شان حضور داشته باشند و ضمن توجیه آن‌ها و اشاره به آسیب‌ها و تهدیدات متصور در فضای مجازی، از ذخیره نمودن مشخصات حساب بانکی در تجهیزات هوشمند همراه خود، خودداری کرده و موجودی کارت حساب دارای رمز دوم که از آن برای خریدهای اینترنتی استفاده می‌شود را تنها به میزان ضرورت و نیاز شارژ کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین