کد خبر: ۷۷۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

افزایش تعداد معتادین متجاهر و کودکان کار تهران نسبت به سالیان گذشته

همزمان با برگزاری سومین جلسه کارگروه‌های ویژه کودکان کار و کارگروه ویژه حمایت از خانواده‌های مددجویان ماده ۱۶، اولین نشست کارگروه ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرارگاه اجتماعی شهر تهران با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد.
افزایش تعداد معتادین متجاهر و کودکان کار تهران نسبت به سالیان گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با برگزاری سومین جلسه کارگروه های ویژه کودکان کار و کارگروه ویژه حمایت از خانواده‌های مددجویان ماده ۱۶ ، اولین نشست کارگروه ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرارگاه اجتماعی شهر تهران با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد.

احمد احمدی‌صدر دبیر قرارگاه اجتماعی تهران با ذکر این مطلب افزود: این نشست در راستای برنامه‌های قرارگاه اجتماعی شهر تهران و تدوام رویکرد دو کارگروه تخصصی با تاکید بر مقوله کودکان کار و معتادین متجاهر با حضور مدیران و نمایندگان ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی و تشکل‌های مردمی برگزار شد.

وی با اشاره به رویکرد قرارگاه اجتماعی و نهادهای متولی در امر برطرف نمودن معضل کودکان کار و معتادین متجاهر شهر تهران و نقش پیشگیری همگام با اقدامات اجرایی در حل این معضلات تشریح کرد: با تمامی تلاش‌ها در برطرف نمودن معضل کودکان کار و معتادین متجاهر، اگر در حوزه پیشگیری ورود جدی نکنیم ، تمامی تلاش‌ها در تمامی این حوزه‌ها بی‌نتیجه خواهد بود و آسیب‌ها تداوم یافته و به شکلی دیگر جلوه می نمایند.

احمدی‌صدر افزود: شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری از کارهای کالبدی، عمرانی و شهرسازی به سمت رویکرد اجتماعی گام نهاده و آمادگی دارد در حوزه اجتماعی ورود جدی نماید و با زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند در کنار سایر دستگاه‌های متولی، گامی اجرایی درحوزه کودکان کار و خانواده مددجویان ماده ۱۶ طی نماید. ظرفیت‌های عظیمی در تمامی ابعاد فرهنگی و اجتماعی که می‌توان تمامی این ظرفیت‌ها را به عرصه میدان در کنار سایر ارگان‌های متولی همچون سازمان بهزیستی و سازمان مبارزه با مواد مخدر در پیشبرد روند این‌حوزه ها آورد.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش تعداد معتادین متجاهر و کودکان کار در تهران نسبت به سالیان گذشته و نیاز به رویکردی اساسی در عدم افزایش این تعداد ، استفاده از مدل مردمی‌سازی با تاکید بر محلات و محله‌محوری و استفاده از توان درحوزه پیشگیری با تشکیل قرارگاه‌های محلی، شورای تحول محله در محلات و استفاده از گروه‌های مردمی ،خیرین، هیات در کنار حمایت توسط حاکمیت را گام مهم در رفع و پیشگیری معضل کودکان کار و حمایت از خانواده های مددجویان ماده ۱۶ برشمرد.

بنا براعلام روابط عمومی سازمان رفاه،خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، دبیر قرارگاه اجتماعی کلان‌شهر تهران در پایان افزود: در نشست این سه کارگروه قرارگاه اجتماعی شهر تهران، بیش از ۸ مصوبه در قالب بازبینی و بروزرسانی نقش آسیب‌های اجتماعی کشور و احصاء مسائل کودکان کار و شهر تهران به کمک نهادهای متولی ،ابلاغ گام‌های اجرایی و عملیاتی در حوزه کودکان‌کار، استفاده از کمک‌های خیرین ، استفاده از ظرفیت مراکز پرتو در غالب تعامل با ارگان‌های مرتبط، تبیین چالش های موجود، ثبت وجمع آوری اطلاعات و آمار کودکان زباله گرد، ایجاد یک فضا و اسکان موقت این افراد، استفاده از ظرفیت نهادها و تشکل های مردمی مورد تبیین و بررسی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین