کد خبر: ۷۷۸۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

فرانسه: هنوز فرصت به نتیجه رساندن مذاکرات وین وجود دارد

وزارت امورخارجه فرانسه با اشاره به سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران تاکید کرد که هنوز فرصت به نتیجه رساندن مذاکرات وین وجود دارد.
فرانسه: هنوز فرصت به نتیجه رساندن مذاکرات وین وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امورخارجه فرانسه پس از اعلام خبر سفر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران که شب گذشته وارد تهران شده است، بدون اشاره به قصور و کم‌کاری طرف‌های اروپایی برجام در پیشبرد مذاکرات وین ادعا کرد که فرانسه آماده به نتیجه رساندن این مذاکرات است.

وزارت امورخارجه فرانسه در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما آماده رسیدن به نتیجه بر سر این توافق (برجام) هستیم و از ایران می‌خواهیم که از این فرصت دیپلماتیک برای دستیابی به توافق، درحالی‌که هنوز امکان‌پذیر است، استفاده کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه در توییتی نوشت: من به عنوان هماهنگ‌کننده برجام به تهران سفر خواهم کرد تا دیداری با امیرعبداللهیان و دیگر مقامات مربوطه داشته باشم. دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای توافق و معکوس کردن تنش‌های کنونی است.

همچنین سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ساعاتی پیش از آغاز سفر جوزف بورل به تهران برای دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان و برخی‌ دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه "این سفر در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می شود" گفت که در جریان دیدارهای بورل با مقامات ایران مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از سفر به ایران با راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز دیدار و درباره برجام رایزنی کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین