کد خبر: ۷۷۸۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
گفت‌وگوهای مثبت و جامعی با بورل داشتیم

امیرعبداللهیان: آمادگی داریم مذاکرات را از سر بگیریم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که گفت‌وگوهای مثبت و جامعی را با بورل داشته است و افزود:‌ آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات وین را از سر بگیریم.
امیرعبداللهیان: آمادگی داریم مذاکرات را از سر بگیریم
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز میزبان «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود، پس از دیدار و گفت‌‌وگو با بورل که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی گفت: گفت‌وگوهای مثبت و جامعی را داشتیم. اروپا از جایگاه مهمی برای ما برخوردار است. امیدواریم در پی روابط دوجانبه با یکایک کشورهای اروپایی و در ادامه گفت‌وگوها و توافقات با بورل داشتیم شاهد توسعه و پیشرفت مناسبات باشیم.

وزیر خارجه بیان کرد: بحث تداوم مذاکرات ایران و طرف‌های دیگر برای لغو تحریم‌ها را مورد گفت‌وگو قرار دادیم. در گفت‌وگوی قبلی با بورل گفتم که ایران همیشه از مسیر دیپلماسی عزتمند و منتهی به نتیجه استقبال می‌کند و از شما دعوت می‌کنم به تهران سفر کنید. گفت‌وگوهای مفصل، عمیق و دقیقی را درباره مطالبات ایران داشتیم و به بورل تأکید کردیم آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات را از سر بگیریم آنچه برای ایران مهم است نفع اقتصادی ایران از توافقی است که در ۲۰۱۵ حاصل شده و هر موضوعی که بتواند نفع اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دهد از نظر دولت رئیسی و ایران قابل قبول نخواهد بود. سعی می کنیم بر مشکلات و نقاط اختلاف در مسیر گفت‌وگوهایی که از سر گرفته خواهد شد، فائق آییم.

وی گفت: بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید داشتیم. برلغو کامل محاصره انسانی و از سرگیری مذاکرات یمنی - یمنی تأکید داریم.

وزیر خارجه ادامه داد: اقدامات محرک رژیم علیه برنامه هسته‌ای ایران دست بسته نخواهد ماند. از جمله موضوعات مورد بررسی ما همکاری در حوزه انرژی، مبارزه با تروریسم و تداوم مبارزه با مواد مخدر و بحث مهاجرت بود. برخی مباحث کنسولی و مطالبات ایران نسبت به هموطنان ما در بخش‌هایی از اروپا در این گفت‌وگوها مورد توجه قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین