کد خبر: ۷۷۸۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

فیلم «تام کروز» میلیارد دلاری شد

فروش جهانی فیلم جدید «تاپ گان: ماوریک» با بازی «تام کروز» از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.
فیلم «تام کروز» میلیارد دلاری شد
آفتاب‌‌نیوز :

 «تاپ گان: ماوریک» به عنوان نخستین فیلم سال و دومین فیلم از زمان آغاز زمان همه‌گیری کرونا (پس از فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست)، به فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه دست یافت و نکته قابل توجه آن که، این فیلم اکشن و هیجانی بدون اکران در سینماهای چین و روسیه به چنین دستاوردی در گیشه دست یافته است.

به گزارش ورایتی، قسمت جدید فیلم «تاپ گان» تنها ۳۱ روز پس از آغاز اکران، به نخستین فیلم با بازی «تام کروز» با فروش میلیارد دلاری تبدیل شد و پیش از این فیلم «ماموریت غیرممکن: فال اوت» در سال ۲۰۱۸ با فروش ۷۹۱ میلیون دلاری، موفق‌ترین فیلم این بازیگر در سینما بود.

این فیلم که تا کنون پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۲۲ بوده است در پنجمین هفته نمایش ۳۰.۵ میلیون دلار در گیشه آمریکا با اختلاف اندک با فیلم «ِالویس» رتبه نخست جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص داد تا مجموع فروش این فیلم در آمریکا به بیش از ۵۸۰ میلیون دلار برسد.

همچنبن با ۴۸۴ میلیون دلاری که «تاپ گان: ماوریک» در گیشه بین‌الملل فروخته، این فیلم با مجموع فروش جهانی بالغ بر یک میلیارد دلار و با عبور از فروش ۹۴۳ میلیون دلاری «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی»، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را به خود اختصاص داد تا بیست و دومین فیلم تاریخ سینما با فروشی میلیارد دلاری نام بگیرد.

در این فیلم که نمره سینمایی (Cinema Score) عالی «A+» را دریافت کرده، علاوه بر «تام کروز» بازیگرانی چون «مایلز تلر»، «جنیفر کانلی»، «جان هام»، «گلن پاول»، «لوئیس پولمن»، «دنی رامیرز»، «مونیکا باربارو»، «اِد هریس» و «وال کیلمر» بازی می‌کنند.

قسمت جدید «تاپ گان» که با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته شده، امسال در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره کن نیز به نمایش گذاشته شد و جایزه نخل طلای افتخاری به «تام کروز» اهدا شد.

داستان فیلم «تاپ گان: ماوریک» درباره «پیت میشل» (تام کروز) است که پس از ۳۰ سال فعالیت به عنوان خلبان برتر نیروی دریایی، در معرض یک آزمایش جدید قرار می‌گیرد.

قسمت اصلی فیلم «تاپ گان» به کارگردانی «تونی اسکات» در سال ۱۹۸۶ به سینما آمد و به فروش جهانی ۳۵۰ میلیون دلار دست یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین