کد خبر: ۷۷۸۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
تبلیغات/همه چیز درباره گالری هنری در تهران و گالری‌های هنری آنلاین

گالری هنری در تهران

اگر شما هم عاشق و شیفته هنر‌های تجسمی و نقاشی هستید پس گالری‌گردی یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه شماست. با دید و بازدید از گالری‌های مختلف می‌توانید با آثار و سبک‌های هنری متفاوت آشنا شوید.
گالری هنری در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

گالری هنری اتاق یا ساختمانی است که آثار هنری را به نمایش می‌گذارد. تفاوت گالری هنری با موزه هنری در این است که موزه وسعت بیشتری دارد و به همین دلیل طیف وسیع و متفاوتی از آثار هنری را شامل می‌شود.

گالری هنری در تهران

گالری‌های هنری تهران از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند که آثار هنر‌های تجسمی و نقاشی را به نمایش می‌گذارند. اگر طرفدار هنر و نقاشی باشید محال است از این گالری‌ها دیدن نکرده باشید. گالری‌های هنری بنا به اصول و سیاست‌های خود می‌توانند آثار هنری از گوشه و کنار جهان را به نمایش بگذارند. گاهی اوقات هم گالری‌ها به نمایش آثار و مجموعه‌های یک هنرمند می‌پردازند و او را به مردم معرفی می‌کنند. از آنجایی که گالری‌های هنری فرهنگ و هنر را در بین مردمان یک سرزمین اشاعه می‌دهند در بین هنردوستان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

گالری گردی

اگر شما هم عاشق و شیفته هنر‌های تجسمی و نقاشی هستید پس گالری‌گردی یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه شماست. با دید و بازدید از گالری‌های مختلف می‌توانید با آثار و سبک‌های هنری متفاوت آشنا شوید. گاهی اوقات گالری‌های هنری مجموعه‌ای از آثار مختلف چند هنرمند را به نمایش می‌گذارند. هنرمندانی که یک عنصر مشترک در تمام آثار مجموعه نهایی را به هم پیوند می‌دهد. گاهی اوقات هم بین آثار مختلف در یک مجموعه که توسط هنرمندان مختلف ترسیم شده‌اند پیوند و اتحاد خاصی وجود ندارد. بلکه هر کدام از آن‌ها مجموعه آثار خود را معرفی می‌کنند تا اهالی هنر با آن‌ها و سبک کارشان آشنا شوند.

هدف از گالری گردی می‌تواند تنها شناخت هنرمندان و آثار مختلف باشد. اما مهم‌ترین کارکرد گالری‌های هنری عرضه و فروش آثار هنری است. در این گالری‌ها آثار هنری مختلف از عکس و نقاشی و خوشنویسی و چیدمان گرفته تا مجسمه و طلا و جواهرات به چشم می‌خورد؛ بنابراین فرصتی است که هنرمندان جوان و تازه کار بتوانند خریداران و سرمایه داران را به سمت خود جلب کنند. از طرف دیگر، بسیاری از هنرمندان محبوب و پرفروش هم آثار خود را به گالری‌ها واگذار می‌کنند؛ بنابراین حتی خریداران حرفه‌ای دنیای هنر و سرمایه داران هم می‌توانند با گشت و گذار در این گالری‌ها آثار ارزشمند پیدا کرده و خریداری کنند.

به همین دلیل است که بسیاری خرید آثار هنری ارزان را نوعی سرمایه گذاری بلندمدت می‌دانند. چون بسیاری از این آثار ارزان بعد‌ها به قیمت‌های سرسام آور به فروش می‌رسند و یک سرمایه گذاری عالی هستند؛ بنابراین گالری گردی نه فقط یک فعالیت هنری بلکه نوعی ترفند سرمایه گذاری است که هم به نفع هنرمندان است و از آن‌ها حمایت می‌کند و هم به نفع هنردوستان. در ادامه با لیست گالری‌های تهران بیشتر آشنا میشوید.

گالری هنری در تهران

گالری‌های هنری تهران

اگر شما هم از طرفداران هنر هستید و دوست دارید گالری گردی را شروع کنید در اینجا می‌خواهیم بعضی از گالری‌های هنری تهران را به شما معرفی کنیم. خانه هنرمندان ایران یکی از گالری‌های هنری مهم پایتخت است که آثار هنری نقاشی، چیدمان، مجسمه سازی، خطاطی و عکاسی در آن به چشم می‌خورد. گالری قدیمی دیگری که برای اهالی هنر نام آشنایی است نگارخانه سیحون است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و دهه‌هاست که نمایشگاه‌های مختلف هنرمندان ایرانی و خارجی را میزبانی می‌کند. نگارخانه گلستان یکی دیگر از گالری‌های قدیمی تهران است که بیش از ۳۳ سال قدمت دارد و در زمینه برپایی نمایشگاه هنر‌های تجسمی در تهران رکورددار است.

گالری مهم دیگری که در تهران فعالیت دارد گالری محسن است. گالری محسن به به یاد محسن رسول اف توسط احسان رسول اف برپا شد. این گالری با هدف حمایت از آثار خلاقانه هنرمندان جوان تهرانی بیشتر به نمایش آثار آن‌ها می‌پردازد. در حقیقت هدف اصلی این گالری پرداختن به هنر معاصر است که با رویکردی بینارشته‌ای به این کار می‌پردازد. از گالری‌های مهم دیگر در شهر تهران می‌توان از گالری اعتماد، گالری اُ، گالری شیرین و گالری اثر نام برد. البته لیست نمایشگاه آثار هنری تهران بسیار بلندتر از اسامی نامبرده است.

گالری هنری در تهران

گالری هنری آنلاین

یکی از دستاورد‌های مهم دنیای مدرن برپایی رویداد‌های آنلاین است که باعث شده از راه دور در رویداد‌ها شرکت داشته باشید و از آثار دیدن کنید. گالری‌های هنری هم از غافله دنیای مدرن عقب نمانده‌اند و به صورت آنلاین هم فعالیت می‌کنند. گالری هنری آنلاین به شما این فرصت را می‌دهد تا از طریق مراجعه به وبسایت یک گالری خاص از آثار هنرمندان داخلی و خارجی دیدن کنید.

گرچه در این گالری نمی‌توانید اثر را از نزدیک ببینید، اما معمولاً تصاویر گرفته شده از اثر زوایای مختلف از آن را نشان می‌دهد تا خوب اثر مورد نظر را بررسی کنید و در صورت تصمیم برای خرید این کار را با اطمینان انجام دهید. به علاوه، درباره ویژگی‌های مختلف اثر هم توضیحاتی آورده شده است و به شما کمک می‌کند.

شما می‌توانید در «وبسایت درز» با گالری‌ها متنوعی که در تهران، شهر‌های دیگر ایران و حتی خارج از کشور واقع هستند آشنا شوید. شما همچنین می‌توانید لیست موزه‌های هنری را مشاهده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین