کد خبر: ۷۷۹۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
سوال مهم یک فعال سیاسی اصولگرا از مسئولین:

چرا جزئیات ارتباط ما با روسیه را پنهانی پیش می‌برید؟

جواد آرین‌منش گفت: باید در پی منافع خود باشیم و به همان سیاست درست ابتدای انقلاب یعنی نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بازگردیم.
چرا جزئیات ارتباط ما با روسیه را پنهانی پیش می‌برید؟
آفتاب‌‌نیوز :

وضعیت مذاکرات مبهم است و حالا که مذاکرات دوحه هم آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد نتیجه‌بخش نبود، این پرسش به وجود آمده است که می‌توان امید به رفع تحریم‌ها بود و در این دایره آیا ایران قصد دارد ارتباط با روسیه بر مسائل دیگر برایش در اولویت باشد؟

در این باره جواد آرین منش فعال سیاسی گفت: «واقعیت این است که بعد از جنگ روسیه و اوکراین نوعی آرایش جدید در عرصه سیاسی در جهان شکل گرفته است؛ به طوری که آثار این نظام نوین جهانی در برخی قراردادهای یا قطعنامه‌های بین‌المللی دیده می‌شود. برای مثال در صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران دیدیم که 30 کشور علیه ایران رأی دادند و پنج کشور رأی ممتنع و منفی دادند که روسیه و چین هم جزو مخالفان نظر آمریکا و اروپا بودند. چنین جبهه‌بندی‌ای در دنیا کاملا واضح است و حتی عرصه اقتصادی هم چنین بلوک‌بندی‌ای دیده می‌شود و قابل مشاهده است که آمریکا روسیه، ایران و چین را تحریم اقتصادی می‌کند».

او ادامه داد: «در این جبهه‌بندی جدید بین‌المللی ایران خواسته یا ناخواسته در اردوگاه شرق تعبیر می‌شود. از آنجایی که ایران و روسیه منافع مشترک دارند، به ویژه در سال‌های اخیر و بالاخص بعد از جنگ اوکراین ارتباط دو کشور پررنگ‌تر شده است. واقعیت این است که همه کشورهای جهان منافع خود را بر هر چیزی ترجیح می‌دهند و حالا که اروپایی‌ها با روسیه در چالش هستند ایران فرصت خوبی در حوزه فروش نفت دارد و باید از آن استفاده کند. اکنون می‌بینیم که کشورهای عراق و ونزوئلا سعی می‌کنند با بهره‌گیری از فرصت خوب فروش نفت بحران‌های اقتصادی خود را حل کنند. ایران هم باید چنین کند و باتوجه به تورم بالایی که در ایران وجود دارد، نباید منافعمان را به روسیه گره بزنیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در موضوع مذاکرات هم دیدیم که روسیه بعد از آغاز جنگ اوکراین ادامه مذاکرات را گره زد به تحریم‌نشدنش و از همان‌جا بود که چالش در روند مذاکرات آغاز شد. در مقطع کنونی این انتقاد به مسئولان وجود دارد که چرا جزئیات ارتباط ما با روسیه را پنهانی پیش می‌برید؟ وقتی آقای باقری بدون تعلل بعد از مذاکرات در دوحه به روسیه می‌رود، این پرسش برای مردم به وجود می‌آید که چرا؟ ارتباط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای شرقی و منطقه‌ای خوب است اما این ارتباطات نباید مانع محدودشدن ما شود. ایراد کار آنجاست که احیانا سرنوشت مسائل ما به کشوری خاص از جمله روسیه گره بخورد».

آرین‌منش در پایان گفت: «ما به همان میزانی که از غرب آسیب دیده‌ایم از روسیه هم متضرر شده‌ایم. در طول تاریخ جنگ‌هایی که از سوی این کشور علیه ما رخ داده به ما نشان می‌دهد که روسیه هم حافظ منافع‌مان نبوده است؛ به همین دلیل لازم است که ما در پی منافع خودمان باشیم و به همان سیاست درست ابتدای انقلاب یعنی نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بازگردیم؛ به این معنی که جمهوری اسلامی ایران برایمان مهم نه منافع شرق و غرب و اگر با آنها هم ارتباط می‌گیریم برای منافع جمهوری اسلامی ایران است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
1
22
کو گوش شنوا؟ مردم آگاه و بینا هستند....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین