کد خبر: ۷۸۰۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵

پاری‌سن‌ژرمن، ماشین اخراجی‌های میلیونی

پارسی‌سن‌ژرمن با پرداخت غرامت‌های میلیونی برای کنار گذاشتن سرمربی به ماشین تولید اخراجی‌های میلیونی معروف شده است.
پاری‌سن‌ژرمن، ماشین اخراجی‌های میلیونی
آفتاب‌‌نیوز :

برآورده نشدن انتظارات مدیران باشگاه پاری‌سن‌ژرمن باعث شده که یکی پس از دیگری سرمربیان خود را با پرداخت هزینه‌های میلیونی کنار بگذارد.

آخرین مورد مائوریسیو پوچینتو سرمربی آرژانتینی این تیم بود که پس از آنکه نتوانست در فصل گذشته انتظارات مدیران باشگاه پی‌اس‌جی را برآورده کند، با وجود آنکه قراردادش تا تابستان ۲۰۲۳ ادامه داشت از هدایت این تیم و پروژه پاریسی‌ها کنار گذاشته شد.

کنار گذاشتن پوچیتنو مبلغی حدود ۱۰ میلیون یورو برای پاری‌سن‌ژرمن هزینه دربرداشته است که البته این بار اول نیست که پاریسی‌ها پیش از موعد مقرر قرارداد، با سرمربی خداحافظی می‌کنند.

تارنمای «آ اس» در این باره نوشت: «لوران بلان» نخستین سرمربی بود که در سال ۲۰۱۷ با وجود آنکه دوران موفقی را در پاری‌سن‌ژرمن سپری و جام‌های زیادی با این تیم کسب کرد، سرانجام بهای قهرمان نشدن در لیگ قهرمانان اروپا را پرداخت.

وی برای این کنار گذاشتن، غرامت۲۲میلیون یورویی دریافت کرد که در بازه زمانی خود، مبلغ چشمگیری محسوب می‌شود.

«اونای امری»، دومین سرمربی پاری‌سن‌ژرمن بود که بدون دریافت هیچ غرامتی، دو سال پیش از پایان قرارداد به کار خود در پاری‌سن‌ژرمن پایان داد.

«توماس توخل» سومین سرمربی بود که در سال ۲۰۱۸ با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد امضا کرد، اما در پایان سال ۲۰۲۰ توسط لئوناردو اخراج شد و ۷ میلیون یورو غرامت دریافت کرد.

هر چند گرفتن مربی جدید همواره برای پاری‌سن‌ژرمن گران بوده، اما «کریستوف گالیته» به عنوان سرمربی جدید برای پاریسی‌ها انتخاب شد و با قرارداد ۵ میلیون یورویی، رهبری تیم پاری سن ژرمن را برعهده گرفت.

گالتیه، ساعتی بعد از این انتخاب، در خلال یک نشست خبری اعلام کرد: حالا من سرمربی پاری‌سن ژرمن هستم، در چنین سمتی همیشه فقط می‌خواهید برنده شوید. به دنبال بهترین شرایط برای کسب موفقیت هستیم و می‌خواهیم بهترین بازیکنان را آموزش دهیم و هیچ جایی برای انجام این کار بهتر از پاری‌سن ژرمن نیست. بابت قبول این پیشنهاد به خودم افتخار می‌کنم.

وی افزود: مسئولیتی را که به من داده شده؛ می‌سنجم تا مطمئن شوم که پاری‌سن ژرمن فصلی عالی خواهد داشت. اگر این سمت را پذیرفتم به این دلیل است که توانایی انجام این کار را دارم. البته رسیدن به هدف آن‌هم به تنهایی خیلی سخت است و ما کنار یکدیگر بسیار قوی‌تر هستیم. همچنین حضور «لوییس کامپوس» برای این توافق واقعا تعیین کننده بود. با لوئیس سازش ناپذیر خواهیم بود. با خوشحالی و غرور فراوان از امروز نقش سرمربی پاری‌سن ژرمن را بر عهده می‌گیرم. از ناصر الخلیفی، لوئیس کامپوس و کل باشگاه به‌خاطر اعتمادی که به من داشتند، تشکر می‌کنم.

این سرمربی درباره روند فعالیت خود هم یادآور شد: قرار است همیشه با بازیکنان صحبت کنم و داشتن چنین تیمی برایم افتخار آمیز است. من همه چیز مشاهده خواهم کرد، گوش خواهم داد و بدون سازش تصمیم خواهم گرفت. در صورت عدم احترام به پروژه توسط بازیکنان، من از حمایت باشگاه و مدیریت برخوردار خواهم بود. ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد، اما تا حد امکان سعی می‌کنیم کمتر شود. هیچ بازیکنی بالاتر از تیم نخواهد بود و اگر بازیکنانی از آن چارچوب خارج شوند، حذف خواهند شد.

گالیته درباره سبک بازی پاری سن ژرمن هم خاطرنشان کرد: در مقایسه با آنچه که قبلا انجام دادم، رویکرد متفاوتی برای بازی وجود خواهد داشت و البته حالا من بازیکنان بزرگی در دسترس دارم. پاریس اغلب مالکیت توپ را در اختیار داشته و با تیم‌هایی با دفاع عقب و فشرده مواجه است. من دوست دارم کار گروهی را در تیم ببینم، اما همچنین می‌خواهم بازیکنانم خوشحال باشند و به همین علت فکر می‌کنم دشواری شرایط باید کاهش یابد، اما ما نمی‌توانیم با بازیکنانی که بازی نمی‌کنند و در ترکیب تیم جایگاه چندانی ندارند، ادامه دهیم.

این سرمربی به احتمال جدایی نیمار در فصل تابستان اشاره و تصریح کرد: کدام مربی دوست ندارد نیمار را در تیمش داشته باشد؟ بله، تیم باید متعادل باشد، اما من یک ایده واقعا خاص از نحوه استفاده از این بازیکن دارم و امیدوارم نیمار کنار ما بماند. او بازیکنی در سطح جهانی است و همه مربیان دنیا می‌خواهند بازیکنان بزرگی مثل نیمار را در ترکیب خود داشته باشند. اگر مسی، امباپه و نیمار در خدمت تیم باشند، فصل فوق العاده‌ای خواهیم داشت.

گالیته درباره توافق با کیلیان امباپه هم افزود: به‌عنوان یک سرمربی فرانسوی، از ماندن او در پاری‌سن ژرمن خوشحال شدم. این اتفاق برای پاریس و کل لیگ فرانسه خوب است. همچنین من می‌دانم که او از تیم چه انتظاری دارد. او یکی از بهترین‌های جهان است، اما ما نباید تمام مسئولیت را بر دوش امباپه بگذاریم. بازیکنان دیگری هم هستند و اگر در قالب یک تیم بازی کنیم، فصل فوق العاده‌ای خواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین