کد خبر: ۷۸۰۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

سوزاندن لاشه سگ‌های بلاصاحب در شهر چهاربرج تکذیب شد

در روز‌های گذشته انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر سوزاندن لاشه سگ‌های بلاصاحب در محل دفن پسماند این شهر توسط شهرداری موجب نگرانی مردم و طرفداران محیط زیست شده بود.
سوزاندن لاشه سگ‌های بلاصاحب در شهر چهاربرج تکذیب شد
آفتاب‌‌نیوز :

رییس شورای اسلامی شهر چهاربرج گفت: موضوع سوزاندن لاشه سگ‌های بلاصاحب در محل دفن پسماند زباله این شهر را تکذیب کرده و اطمینان می‌دهم چنین چیزی اصلا صحت ندارد.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر سوزاندن لاشه سگ‌های بلاصاحب در محل دفن پسماند این شهر توسط شهرداری موجب نگرانی مردم و طرفداران محیط زیست شده بود.

محمد بابایی اظهار کرد: روز گذشته به درخواست مردم در محل سایت دفن پسماند شهرداری چهاربرج حضور یافتم ولی چبزی در خصوص موضوع مورد اشاره در آنجا مشاهده نشد.

وی افزود: افرادی که تحت عنوان حامی حقوق حیوانات هستند، با ارایه طرح و راهکار مجموعه شهرداری چهاربرج را در ساماندهی سگ‌های بلاصاحب راهنمایی کنند.

بابایی ادامه داد: اینکه در فضای مجازی با انتشار تصاویری اعلام می‌کنند که این محل مربوط به پسماند شهرداری چهاربرج است درست نیست و تصاویر گویای دقیق محل نبوده و چیزی هم در آن مشخص نیست.

رییس شورای اسلامی شهر چهاربرج با بیان اینکه این تصاویر ۲ ماه پیش نیز در فضای مجازی با نام یکی از شهرهای استان همجوار منتشر شده بود، گفت: بهتر این بود شخصی که این تصاویر و یا فیلم‌ها را تهیه می‌کرد از اطراف آن محل نیز فیلمبرداری می‌کرد تا برای مردم و ارگان‌های مربوطه مشخص باشد که متعلق به کجاست این در حالیست که چیزی به غیر از لاشه چند قلاده سگ در فیلم مشخص نیست.

بابایی اضافه کرد: کسانی که در شهر چهاربرج با انتشار این تصاویر احساسات مردم و دوستداران محیط زیست را جریحه‌دار کردهاند بدانند شهرداری چهاربرج و واحد حقوقی آن در راستای صیانت از حق و حقوق شهرداری علیه آنها طرح دعوی کرده و نتیجه آن بزودی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در هیچ شهری از کشور بویژه چهاربرج به هیچ وجه چنین صحنه‌ای اتفاق نمی‌افتد، گفت: کسی حق ندارد لاشه حیوان مرده را آتش بزند و هر موجود زنده‌ای حق حیات و زندگی دارد و هر حیوان زبان بسته‌ای که به هر علتی جان خود را از دست می‌دهد وظیفه ما دفن لاشه آن به جای سوزاندن است.

بابایی در خصوص اقدامات شهرداری برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب افزود: شهرداری چهاربرج جزو اولین شهرداری ها در آذربایجان‌غربی است که ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را آغاز کرده و از دی ماه سال گذشته این سگ‌ها را زنده‌گیری و به محل نگهداری در تبریز انتقال می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر چهاربرج یادآور شد: مردم مطمئن باشند در هیچ شرایطی هیچ موجود زنده‌ای در این شهر اتلاف و یا سوزانده نشده و نمی‌شود.

شهرداری چهاربرج در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده و این شهر ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین