کد خبر: ۷۸۰۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

توصیه‌های مهم بهداشتی در عید قربان

رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تشریح توصیه‌های مهم بهداشتی در روز عید قربان پرداخت.
توصیه‌های مهم بهداشتی در عید قربان
آفتاب‌‌نیوز :

محمد قنبری در خصوص بهداشت ذبح دام اظهار کرد: ذبح دام اصولاً باید در کشتارگاه باشد، اما بنابه شرایط عرفی اشخاص تمایل دارند تا خود ذبح دام را انجام دهند که برای حفظ سلامت و خود و دیگران از سلامت دام باید مطمئن شد و حتما مراکز هم مورد تایید سازمان دامپزشکی خرید کرد.

وی ادامه داد: خود فرد ذبح کننده هم باید لباس کار مناسب داشته باشد و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و در کشتارگاه‌ها هم کف و دیوار باید قابل شستشو بوده و سرامیک باشند و فاضلاب تولیدی هم به صورت بهداشتی دفع شود و بعد از ذبح در قطعه قطعه کردن آن هم باید بهداشت را رعایت کرد.

وی افزود: یک سری از بیماران بهداشتی مشترک میان انسان و دام است که نمونه‌ی آن تب کریمه کنگو بوده و تاکنون ۴۵ نفر در کشور مبتلا و سه نفر هم فوت کرده است که در حیوانات آلوده وجود دارد؛ لذا از مراکز مورد تایید سازمان دامپزشکی خرید کرده و موارد بهداشتی در استفاده از گوشت را هم رعایت کنید.

قنبری خاطرنشان کرد: ذبح کننده و دام‌هایی که از سلامت آن‌ها مطمئن نیستید، دوری کنید و دام‌هایی که ذبح آن‌ها توسط اشخاص انجام می‌شود، دقت شود تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی یا اشاره به روند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، یادآور شد: پروتکل‌های بهداشتی را در هنگام ذبح دام و دورهمی‌ها باید رعایت کنید چراکه ویروس کرونا هم به روبه افزایش بوده و همچنان باید از ماسک استفاده کرد.

وی در پایان تاکید کرد: باید از تجمعات خودداری شده و در مراسمات از ماسک استفاده شود و در استقبال حجاج از تماس نزدیک خودداری کرده و در فضا‌های بسته از تهویه مناسب هم استفاده کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین