کد خبر: ۷۸۱۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

۱۷ کشته و زخمی در حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به صعده

حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به شهرستان مرزی «شدا» در غرب استان صعده واقع در شمال یمن، ۱۷ کشته و زخمی بر جای گذاشت.
۱۷ کشته و زخمی در حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به صعده
آفتاب‌‌نیوز :

ائتلاف متجاوز سعودی امروز یکشنبه در ادامه نقض توافق آتش‌بس در یمن، شهرستان مرزی «شدا» در غرب استان صعده را هدف حمله توپخانه‌ای خود قرار داده است.

یک منبع امنیتی یمن به خبرگزاری «سبأنت» گفته که در این حمله توپخانه‌ای یمن، ۱۷ نفر از غیرنظامیان کشته و یا زخمی شدند که وضعیت جسمانی بیشتر مجروحان وخیم است.

از سوی دیگرف شبکه المیادین به نقل از یک منبع پزشکی یمن اعلام کرد که در حمله توپخانه‌ای امروز ائتلاف سعودی به شهرستان شدا، یک نفر از غیرنظامیان کشته شده و ۷ نفر دیگر مجروح شدند.

ائتلاف متجاوز این تجاوزاتش را در حالی ادامه می‌دهد که آتش بس در یمن از اواسط فروردین ماه جاری به پیشنهاد سازمان ملل به مدت دو ماه اجرایی شد و ۱۲ خردادماه نیز دو ماه دیگر تمدید شده است.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با پایان این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ۱۲ خرداد ماه اعلام کرد که این آتش بس طبق توافق طرف‌های درگیر در یمن، به مدت دو ماه دیگر تمدید شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین